The Autumn Song - ELLEGARDEN

Summer time is gone. I miss it so much
夏はもう過ぎ去り ぼくはひどく寂しい
My board lies in my garage
ボードはガレージで寝転んでる
Waiting for the snowy season
雪が降るまで眠りこけて
And again I would slide
また僕と滑る日を待ってる

Friends are alright. There’s nothing so sad
知り合いはみんな元気、やけに悲しいこともない
And the food is good today
ご飯を食べれば変わらず美味しい
It looks like things are going right
全部うまく行ってるように見えるのに
But I feel I'm all alone
ひとりぼっちに思えてならない

Tell me how can I be such a stupid shit
なんでかなどうやったらこんなに失敗できるかな
No way I can't even find my way home
もうなんかなんかもはや帰り道さえ分からない
You said today is not the same as yesterday
君は言ったね今日はもう違うんだよ昨日とは
One thing I miss at the center of my heart
何かひとつ欠けちゃってんだこの心の真ん中で

It's such a fine day. And all the nice girls
本日もお日柄は良く、女の子は可愛く見える
I don't need anymore
これ以上は別に要らない
Coffee is ready, I light my cigarette
コーヒーは淹れてある タバコに火をつける
Guess what it's all about
考えてみる 一体全体何なのか

I wonder where I put the letter you wrote me
あれ何処へ置いたっけな君が僕にくれた手紙は
That's all I'm concerned about
それだけやけに気にかかるな
We can party around the clock
ぶっ通しで飲んで騒いではしゃげるのに
But I feel I'm all alone
ひとりぼっちに思えてならない

Tell me how can I be such a stupid shit
なんでかなどうやったらこんなに失敗できるかな
No way I can't even find my way home
もうなんかなんかもはや帰り道さえ分からない
You said today is not the same as yesterday
君は言ったね今日はもう違うんだよ昨日とは
One thing I miss at the center of my heart
何かひとつ欠けちゃってんだこの心の真ん中で

Summer time is gone. I miss it so much
夏はもう過ぎ去り ぼくはひどく寂しい
My board lies in my garage
ボードはガレージで寝転んでる
Waiting for the snowy season
雪が降るまで眠りこけたまま
And again I would slide
また僕と滑る日を待ってる

I wonder where I put the letter you wrote me
あれ何処へ置いたっけな君が僕にくれた手紙は
That's all I'm concerned about
それだけやけに気にかかるな
We can party around the clock
ぶっ通しで飲んで騒いではしゃげるのに
But I feel I'm all alone
ひとりぼっちに思えてならない

Tell me how can I be such a stupid shit
なんでかなどうやったらこんなに失敗できるかな
No way I can't even find my way home
もうなんかなんかもはや帰り道さえ分からない
You said today is not the same as yesterday
君は言ったね今日はもう違うんだよ昨日とは
One thing I miss at the center of my heart
何かひとつ欠けちゃってんだこの心の真ん中で

——————————-

 懐かしい。エルレも確か歌詞カードとかに公式日本語訳が載ってるはずだが全く参照せず訳してる。僕用。私訳という便利なことば。

 エルレは日本語歌詞だとなんか良いこと言ってる感なのに、英詞だとどうしようもないことを歌ってたりするそのギャップが理解できない。そしてこの歌の、周りの物事に関係なく、それらからどこか阻害され/自分を阻害して、何か足りない、何故か寂しい虚しい、と言う気持ちはよく分かる。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?