見出し画像

And the baton was passed🤝:Japanese movie

Hi, I'm pipi☺︎
I saw a movie called ‘And the baton was passed’ (2021)yesterday.
I was very moved, so I would like to share my feelings here. This description briefly touches on the plot of the story, so if you want to enjoy this movie without prior information, I recommend that you do not read this.

At first, I thought it was a work about a daughter at the mercy of her uninhibited mother.
However, after watching it, I realized that this movie was about a wonderful woman who was loved by everyone involved.

The most impressive thing was the teachings of the main character's mother.
She told her daughter that in difficult times she should smile and all kinds of good fortune would come her way.

I was moved by these words. The main character used to be a crybaby, but by using these words as a lesson, she overcomes various difficulties and becomes a strong and attractive woman.

When I saw this work, I also wanted to become a wonderful person who keeps smiling even when things are tough☺︎
ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー

こんにちは、pipiです☺︎
昨日『そして、バトンは渡された』(2021)という映画を観ました。
とても感動したので、ここでその気持ちをシェアしたいと思います。物語のあらすじに簡単に触れておりますので、事前情報なしでこの映画を楽しみたい方は読まないことをお勧めします。

最初は奔放な母親に翻弄される娘の作品かと思いました。
しかし、見終わってみると、この映画は彼女が関わったすべての人に愛される素晴らしい女性の物語だということがわかりました。

一番印象に残ったのは、主人公の母親の教えです。彼女は娘に、困難な時こそ笑顔でいれば、あらゆる幸運が訪れると言っていました。

私はこの言葉に感動しました。主人公は泣き虫でしたが、この言葉を教訓に様々な困難を乗り越え、強くて魅力的な女性になっていくのです。

この作品を見て、私も辛いことがあっても笑顔を絶やさない素敵な人になりたいと思いました☺︎

2024.2.15 pipi☺︎

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?