見出し画像

Listening to others👂

Hi, I'm pipi☺︎
This morning I drove the car by myself for the first time🚗
I was very nervous, but I was able to get home safely.

Today I'd like to write about my thoughts on listening to others.
I think it's actually difficult to really listen to other people.

When I was a student, I was often seen as a student who listened carefully to what the teacher said. In fact, I thought I was listening carefully, but I often missed the main points.

I wondered why this was happening, and then I realized something.
I assumed that everything the other person was saying was correct and just passively received the information. However when I tried to really get to the point of what people were saying, I realized that it just wasn't enough.

Since I realized this, I have made it a point to listen carefully so that I can ask at least one question later when I listen to people.
Rather than just passively receiving information, I want to actively seek out and learn.

Thank you for reading and good evening🌆
ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー

こんにちは、pipiです☺︎
今朝は初めて一人で車を運転しました🚗
とても緊張しましたが、無事に家に帰ることができました。

今日は人の話を聞くことについての私の考えを書いていきたいと思います。
人の話を本当に聞くというのは、実は難しいことだと思います。

学生時代は、先生の話をしっかり聞く生徒と見られることが多かったです。実際、しっかり聞いているつもりでも、要点を聞き逃すことも多かったです。

どうしてこうなってしまうのかと不思議に思い、あることに気づきました。
私は相手の言うことはすべて正しいと思い込み、情報をただ受動的に受け取っていました。しかし、相手の言っていることの要点を本当に理解しようとしたとき、それだけでは十分ではないことに気づきました。

これに気づいてから、人の話を聞くときは、後で少なくとも1つは質問できるように、注意深く聞くようにしています。
ただ受動的に情報を受け取るのではなく、積極的に探し、学びたいと思っています。

読んでくれてありがとうございます、素敵な夜を🌆

2024.4.9 pipi☺︎

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?