見出し画像

Today is coming of age day👘

Hi, I'm pipi☺︎
It was snowing lightly in earliy morning⛄️

Today is coming of age day in Japan.
Few years ago, I celebrated my 20th birthday.

I went to the celebration ceremony of coming of age day.
I wore Furisode which my family prepare for me.
My furisode's color is red and it was dyed by the japanese technic called Tsuzigahana.
I like my furisode very much!!
Wearing it and making up gorgeously is unusual so they are special memories for me.

In ceremony venue, I met a lot of people.
Corona was prevalent at that time, so we have to put on masks.
Masks and gorgeous make-up hide one's true face so we had to watch carefully each other's face.

I could see friends who had been join same club activity and had studied in the same classroom.
It was best memory I can't forget☺︎

Thank you for reading and good night✨
ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー

こんにちは、pipiです☺︎
今日は早朝から軽く雪が降っていました⛄️

今日は日本では成人の日です。
数年前、私は20歳の誕生日をお祝いました。

成人の日の式典にと行ってきました。
そこでは家族が用意してくれた振袖を着ました。
私の振袖の色は赤で、辻が花と呼ばれる日本の技法で染められているものでした。
私は自分の振袖をとても気に入っています!!
振袖を着たり、華やかにメイクするのは非日常なので特別な思い出です。

式典会場では、たくさんの方に会いました。
当時はコロナが流行っていたのでマスクをしなければなりませんでした。
マスクや華やかなメイクは素顔の印象を隠してしまうので、お互いの顔を注意深く観察しなければなりませんでした。

同じ部活動に所属し、同じ教室で勉強していた友達の姿も見られました。
忘れられない最高の思い出になりました☺︎

読んでくださりありがとうございました、素敵な夜をお過ごしください✨

2024.1.8 pipi☺︎

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?