見出し画像

長くて構造が複雑な英文を読み下す

 It is all around us today, pervading our everyday lives and allowing us to
take advantage of image and voice recognition software, intelligent web
searching and medical advances, the latter made possible thanks to robot
scientist formulating hypotheses and interpreting data.

 スラッシュは、カンマの後、イディオムの終わり、前置詞の前に入れます。

 It is all around us today, /pervading our everyday lives and allowing us to

take advantage of /image and voice recognition software, intelligent web

searching and medical advances, /the latter made possible /thanks to robot

scientist formulating hypotheses and interpreting data.

スラッシュ・リーディング

「それは私たちの周りのあらゆるところにある、そしてそれは私たちの日常生活に浸透している、またそれは私たちが利用することを可能にしている、画像・音声認識ソフトウェアや知能の高いウェッブ検索、医学の進歩を、医学の進歩は可能になった,仮説を立てたりデータを解釈したりするロボット科学者(AI)のおかげで。」

和訳

「それは私たちの周りのあらゆるところにあり、私たちの日常生活に浸透し、またそれは私たちが画像・音声認識ソフトウェアや知能の高いウェッブ検索、医学の進歩を利用することを可能にしている、そして、医学の進歩は、仮説を立てたりデータを解釈したりするロボット科学者(AI)のおかげで可能になった。」

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?