見出し画像

チベット語(アムド語)会話練習(22) 去年どこへ行きましたか?

ཚང་མ་དགོང་མོ་བདེ་ལེགས། cang ma gong mo delak
皆さん、こんばんは。

ལོ lo 年
ད་ལོ da lo 今年
སང་ལོ sang lo 来年
ན་ནིང na nang 去年

ཁྱོད་ན་ནིང་གང་ང་སོང་ང་།
qiod na nang gang nga song nga
去年どこへ行きましたか?
あなた+去年+どこ+へ(口語。書き言葉ならラ)、行く(過去の動詞)+口語的語尾(ンガ)

ང་ན་ནིང་ཁྲིན་ཏུ་སོང་ང་། 
nga na nang chengdu song nga
私は去年成都に行きました

ཁོ་སང་ལོ་བོད་བྲོ་འཁྲབ་གི་འགྱོ་རྒྱུ་ཨེ་རེད།
ko sang lo wod zho chab gə  jio jiə e red
彼は来年チベットの踊りを踊りますか?
彼+来年+チベットの踊り+v.踊るプリ2つの動詞を繋ぐ「ガ」+(将来)する+疑問+です(レッド)

ཁོ་སང་ལོ་བོད་བྲོ་འཁྲབ་གི་འགྱོ་རྒྱུ་མ་རེད། 
ko sang lo wod zho chab gə  jio jiə  ma red
彼は来年チベットの踊りを踊りません。


སོང་過去の「行った」
ཁྱོད་ན་ནིང་གང་ང་སོང་ང་། 去年はどこに行きましたか?

འགྲོ་རྒྱུ 将来
ཁྱོད་སང་ལོ གང་ང་འགྲོ་རྒྱུ་། 来年はどこに行きますか?

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?