スクリーンショット_2018-08-27_22

【和訳】Lil Skies Nowadays feat. London Cube

[Chorus: Lil Skies & Landon Cube]

Nowadays I'm too cool for a girlfriend
Nowadays I don't know when the world spins
Live your life like we die when the world ends
So it's alright every time we fuckin' break a sin
Nowadays shit's not the same
Life switch lanes, now these hoes act strange
And I lost my grip on the world in bliss
It's so, it's so

最近、俺は1人の女と付き合うにはクールすぎるんだ
最近、俺は忙しすぎて今が何月何日の何時かもわからない
世界が終りに死ぬみたいに、今を生きるのさ
だから、罪を犯したって大丈夫だ
最近、いろんなことが今までと違う
俺は人生を変えたんだ。女どもの態度も変わったんだ
最高すぎて、おかしくなってしまいそうだ

[Verse 1: Lil Skies]

Ayy, it's so lonely on the east side
I don't give a fuck, I keep it real I'm not gon' let it slide
Now she see me up, she let me fuck
Want me to cum inside
Broski going dumb, hopped in the car, he said he down to ride
You a little pup, stop playing tough, ain't make no sacrifice
Yeah, smokin' cookie for my appetite
I don't trust nobody, people talking and be telling lies
We just wanna win and shock them all and catch 'em by surprise
I was saucin' down until we up and then we all rise, yeah
But niggas don't stick to the G-code, balling on my haters
I think that I'm stuck in beast mode
Make it through the foul run to the line and make the free throw
I think that I'm D. Rose Do 'em like I'm Deebo

東海岸は本当に孤独なんだ*
俺は糞みたいなことには興味がない。リアルを貫くんだ。絶対にミスはしないぜ
近頃、女は俺をみつめて、すぐヤらさてくれるんだ。俺に中出しされたいみたいだぜ
ダチは騒動を起こして、車に飛び乗ってどっかへ行くといってた
糞ガキ、無理して悪ぶるなよ。お前は何の努力もしてきてないくせに
俺はクッキー**を吸って、欲を満たすんだ
誰も信用しない、奴らはいつも噂話をして、嘘をついてやがる
俺たちはただ勝って、あいつら全員に衝撃を与えるんだ。全員を驚かせてやる
俺は勝ち上がるまで、才能をつぎ込んだんだ。そして俺たちは舞上がった
やつらはギャングとして筋が通ってないんだ。ヘイター達の上から俺はシュートを決める
俺はビーストモードに入りっぱなしだ***
ファールラインぎりぎりのホームランを叩き込んで、鮮やかにフリースローを決める
俺はD.Rose****(のようなスキルを持ってて)Deebo*****みたいに振る舞うぜ

*Lil Skiesの地元はペンシルベニア。地元には共感できる仲間があまりいなかったのでしょうかね。

**クッキーはマリファナの銘柄。結構ポピュラーな銘柄みたいです。

*** Oakland Raidersというアメフト選手のあだ名がBeast Mode。同選手を引合に出して、自身のスキルを主張するとともに、ビーストモードに入るということを言っているようです。

****有名なNBAプレーヤー

*****IceCubeが監督した映画に出てくるキャラ。ジャイアンみたいないじめっ子みたいです。

[Pre-Hook: Lil Skies]

Aye, but I like to fade away
I got these diamonds on me, and these bitches all in my face
And you wanna be a star, and you wanna win the race
But you cannot rock with me 'cause I was caught on the chase

だけどたまに表舞台から引っ込みたくなるときもあるよ*
沢山のダイヤを身に着けて、何人ものビッチが周りにいる
お前はスターになりたいんだろ?そしてこの競争に勝ちたいと思っている
でも、俺とはつるめないぜ。俺は忙しいからな

*fade awayにはバスケのフェイダウェイもかかってるかも??

[Chorus: Lil Skies & Landon Cube](繰返し)

[Verse 2: Landon Cube]

I think it's so damn strange what these people be saying
I can never even listen to a word that they say
I'm on the west side, that's the best side
By the cliff smoking blicks, that's the best high
And I got a shawty with the best eyes
Talking shit girl, why you putting up a fight?
I'm in my own world, far from the satellites
They want my information, they get no conversation
'Cause nowadays everybody calling
I need a manager 'cause I can't really fuck with nobody (I can't really fuck with nobody, so)

奴らが言ってることはマジでおかしいんだ
俺はあいつらが言ってることなんて一言も聞き入れたことはない
俺は西海岸にて、ここが最高の場所なんだ
海岸のそばで、Blick(コカイン)を吸って、最高にハイになれる
そして、俺の横には最高にイイ女をゲットしたんだ
ごちゃごちゃ言ってくる女、なんでそんなに必死になってるんだよ
俺は衛星からははるか遠くの俺だけの星(世界)の中にいる*
奴らは俺からの情報を求めてくるが、俺と話すことはできないぜ
だって、最近はいろんな奴が電話してくるんだ
こいつらと会話するなんてマジで無理だから、専属マネージャーを雇わない。

*サテライト(宇宙衛星)を周りの人に例えているんですね。
衛星が色々と交信してくるけど、惑星にいるLondonはいちいち相手をしてられない。
といったようなニュアンスでしょうか。

[Pre-Hook: Lil Skies](繰返し)

[Chorus: Lil Skies](繰返し)

【なかむ感想】

この曲は聞いた瞬間にかっこいいなぁと思ったので、沢山の人に聴いてもらいたくて訳してみました。大したことを言っていないのですが、とにかくビートと二人のラップに疾走感があるのが特徴ですね。Red Rosesもかっこよかったですし、lil skiesは今年一気に来るかもしれないですね!要注目です。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?