見出し画像

「いいえ」という言葉のプロの世界での威力

「いいえ」という言葉は、わずかな瞬間、数年、あるいは数世紀にわたり、たった2つのシンプルな文字、NとOで構成されているかもしれませんが、その影響は長く残ります。私はムスリムで、この言葉が私たちの宗教に深い意味を持つことを学びました。それは善と悪の永遠の闘いの始まりを示し、宇宙が人間性と運命の明確な境界を引く瞬間でもあります。

物語によれば、神は最初の人間であるアダムを創造し、その後、最も従順で尊敬される天使、イブリースにアダムの前でひざまずくように命じました。しかし、イブリースは神の命令に逆らい、「私は宇宙で最も尊敬される存在です。なぜこの人間にひざまずかなければならないのか?」と言いました。その結果、神はイブリースを罰し、彼の名前を永遠に悪と結びつけました。その後、神はアダムに、自分から与えられた言葉を繰り返すように指示しました。

この物語には多くの側面がありますが、今はあなたの人生とビジネスで「いいえ」と言うことの結果に焦点を当てましょう。

もし歴史上の偉大な革新者やトレイルブレイザーが常にチャレンジやリスクに「いいえ」と言っていたらどうでしょうか。失敗の恐れに押し戻されていたらどうでしょうか。私たちの世界は大きく異なっていたでしょう。不確かなことに「はい」と言う意欲が、人類の最も素晴らしい成果のいくつかに導いてきました。宇宙探査から技術の進歩まで、パイオニアたちは未知のことを受け入れる勇気を持って挑みました。

「いいえ」は保護の盾である一方で、限界のバリアでもあります。機会に「はい」と言うべき時を認識し、それが困難に思える場合でも、個人的および職業的な成長につながることがあります。したがって、「いいえ」にはその場所がある一方で、未知に「はい」と言うことが非凡な結果につながることがあることを覚えておくべきです。これは個人的および職業的な生活の両方で探求する価値のある微妙なバランスです。

私はNFTStudio24のCEOであり、これは日本初の分散型メディアプラットフォームです。インターネットという魔法の道具を通じて、私は毎日世界中から6から7人の人々と交流しています。各人は異なるバックグラウンドを持ち、アメリカ、ヨーロッパ、UAE、インド、日本などの国を代表しています。この多様性はさまざまな文化や考え方を経験し理解することを可能にしています。

この多様性は私のビジネスにとって非常に重要であり、メディア業界とIT業界の両方で活動しているからです。情報技術の分野では、柔軟な発想と異なる視点への適応が不可欠です。

「いいえ」という言葉に関して、異なる文化の人々から異なる反応を観察してきました。例えば、インド人は「もちろん、試してみます」と答えることが多いです。アメリカ人は「それは面白いですね、一緒にどう取り組めるかを探りましょう」と言います。ヨーロッパ人はMOUを提案し、詳細な議論をします。しかし、日本人はしばしば「あぁ」「おぉ」「ちょっと難しい」「ありません」と言い出し、明確な「いいえ」につながることがあります。

私はこの文化的な違いの背後にある理由を完全に理解していませんが、人々になぜ「いいえ」と言うのか尋ねてみました。ほとんどの回答は、忙しすぎる、仕事量をこなせない、課題が難しいと見なされる、考える時間が必要だというものです。

私はゼロからの投資、財政支援者も銀行のローンもなしにビジネスを始めました。経験、知識、そして強い職業倫理を持って、多くの人が夢見ることを達成しました。しかし、「いいえ」という言葉は潜在的な機会の前に立ちはだかることがありました。それは機会が訪れるのを妨げ、私たちに心を開いて可能性を検討するよう促すドアを閉じる可能性があることを認識することが重要です。

私は2021年にビジネスを正式に開始し、2022年1月に登録しました。この期間中、いくつかの米国およびヨーロッパの企業とMOUを締結し、国際的なネットワークを拡大しました。日本に住んでいますが、ここでサービスを紹介することは常に簡単ではないことを認識しました。多くの人々が私のサービスを拒否したり、私の才能を見落としたりします。ビジネスを維持するにはキャッシュフローが必要ですが、それを日本外のクライアントを探して見つけました。

では、なぜ米国とヨーロッパからのクライアントが私の分散型メディアプラットフォームを選んだのでしょうか?答えは単純です。彼らは心を開いたままでいて、非伝統的なアイデアを探求し、優れたサービスを提供し、費用対効果のある解決策を提供しました。

私のブログを読んでいただくか、ビデオをご覧いただく際には、「いいえ」と言う前に利点を考えてみるようお勧めします。開かれた心を抱き、枠外の考えを受け入れ、新しい文化を探求し、視野を広げてください。私のブログを読んでいただき、将来の交流を楽しみにしています。では、またお会いしましょう!


この記事は英語で書かれ、AIによって翻訳されました。
This article is written in English and translated by AI.

The Power of Saying 'No' in Your Professional Life

The word "no" may only consist of two simple characters, N and O, but its impact can linger for a long time, perhaps just for a brief moment, a few years, or even centuries. As a Muslim, I've learned that this word holds profound significance in our religion, as it marks the beginning of the eternal struggle between Good and Evil. It's the point at which the universe draws a clear line between humanity and destiny.

The story goes that God created the first human, named Adam, and asked His most obedient and respectful angel, Iblis, to bow down before Adam. However, Iblis defied God's command, saying, "I am the most respectful creature in the universe. Why should I bow down to this human?" Consequently, God punished Iblis and cast him out of heaven, forever associating his name with evil. God then instructed Adam to repeat the words He gave him to learn.

This story has many facets, but for now, let's focus on one key aspect: the consequences of saying "no" too often in your life and business.

Imagine if history's great innovators and trailblazers had always said "no" to challenges or risks. What if they had let fear of failure hold them back? Our world would be markedly different. It's often the willingness to say "yes" to uncertainty that has led to some of humanity's most remarkable achievements. From space exploration to technological advancements, pioneers have dared to embrace the unknown.

Just as "no" can be a protective shield, it can also be a limiting barrier. Recognizing when to say "yes" to opportunities, even when they seem daunting, can lead to personal and professional growth. So, while "no" has its place, let's remember that sometimes, saying "yes" to the unknown can lead to extraordinary outcomes. It's a delicate balance worth exploring in both our personal and professional lives.

I am the CEO of NFTStudio24, the first decentralized media platform in Japan. Through the magical instrument called the internet, I interact with 6 to 7 people from all over the world every day. Each person comes from a different background, representing countries such as the USA, Europe, the UAE, India, and Japan. This diversity allows me to experience and understand various cultures and mindsets.

This diversity is vital for my business, as I operate in both the media and IT industries. In the ever-evolving field of information technology, keeping an open mind and adapting to different perspectives is crucial.

When it comes to saying "no," I've noticed distinct responses from people of different cultures. For instance, Indians often respond with, "Of course, I'll try to do it." Americans say, "It sounds interesting; let's explore how we can work together." Europeans propose MOUs and detailed discussions. However, Japanese individuals tend to start with hesitation, saying "ahhh," "ohhhh," or "chūto muzukashi" (a bit difficult), often leading to a straightforward "no."

While I don't fully understand the reasons behind this cultural difference, I've asked people why they say "no." Most responses revolve around being too busy, unable to handle the workload, perceiving the task as difficult, or needing more time to think.

I began my business with zero investment, no financial backers, and no bank loans. With experience, knowledge, and a strong work ethic, I've achieved what many only dream of. However, "no" has often stood in the way of potential opportunities. It's crucial to recognize that saying "no" can shut the door on opportunities that knock, urging us to open our minds and consider the possibilities.

I officially launched my business in 2021 and registered it in January 2022. During this time, I signed MOUs with several U.S. and European companies, expanding my network internationally. While I reside in Japan, I've realized that introducing my services here isn't always easy. Many people refuse my services or overlook my talent. To sustain a business, you need a cash flow, which I found by seeking clients outside Japan.

So, why did clients from the USA and Europe choose my decentralized media platform despite their exceptional talent pools? The answer is simple: they kept an open mind, explored unconventional ideas, provided excellent services, and offered cost-effective solutions.

As you read my blog or watch my videos, I urge you to consider the advantages before saying "no." Embrace an open-minded approach, think outside the box, explore new cultures, and expand your horizons. Thank you for taking the time to read my blog, and I look forward to our future interactions. See you soon!


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?