見出し画像

★ポートフォリオ★

★タイトル title★

にゃーにゃーにゃーにゃーにゃーにゃーにゃー
Nya Nya Nya Nya Nya Nya Nya 2020

★コンセプト concept★

カラフルで元気な雰囲気になるように描きました。                                I drew it to create a colorful and energetic atmosphere.

★ストーリー story★

ケーキのクリームでデコレーションされた服を着ている描をイメージして描きました。
I drew it with the image of wearing clothes decorated with cake cream.

着想は、私の好きなケーキと猫を一緒に描きたいな、と考えたところから。The idea came from the idea that I wanted to draw my favorite cake and cat together.

昨年、海外のギャラリーで展示した際、そこの主人の猫がかわいくて、居合わせたみんながこぞって撮影していたんです。私も例外なくその中におりました。When I exhibited it at an overseas gallery last year, the cat of the owner was cute and everyone who was there was shooting. I was in it without exception.


その日は帰路で偶然ケーキ屋さんを発見。一番お手頃なチェリーケーキを買ってホテルへ帰りました。その時に、ケーキを食べながらスケッチした下絵を元に描いたものです。On the way back that day, I happened to find a cake shop. I bought the most affordable cherry cake and went back to the hotel. At that time, I drew it based on the sketch I sketched while eating the cake.


背景には、定番かもしれませんが、猫じゃらしと、食べていたケーキのチェリーを描きました。In the background, although it may be a classic, I drew a foxtail and a cherry of the cake I was eating.

七色での描画がテーマなので、とにかくカラフルで元気な配色にしたくて、猫の顔は黄色とオレンジで着色、背景には明るい気持ちにしてくれる丸を沢山描きました。Since the theme is drawing in seven colors, I wanted to create a colorful and energetic color scheme, so I drew a lot of circles on the background that made me feel bright with the cat's face colored in yellow and orange.

あなたにも、カラフルで元気なパワーが伝われば嬉しいです。I hope you can feel the colorful and energetic power.

この記事が参加している募集

スキしてみて

サポートをいただけた際は、画材購入費、コンペの応募費用、在廊の交通費などに使います★