見出し画像

(スピーチ原稿)Belive your belief_ver0.1

こんにちは、Yoshiです。

私はToastmastersというクラブで活動をしておりまして、今度スピーチコンテストがあります。
それに向けてスピーチの素案を作ったので、(投稿を埋めるために)投稿しようと思います。

本番は英語なので、一旦chatGPTに英訳してもらいました。
ただ、7分のスピーチなのに、多分10分くらいかかる予感、、、
果たして無事に7分に収められるのか、、、

Believe your belief

2023年は、私にとって大きな意味のある一年でした。

なんと言っても、会社でマネージャーに昇格したのです。

これの何が嬉しいかって、お給料が増えたのです。
冗談はさておき、お給料よりも、マネージャーを目指す過程で得たことが、私の人生にとってとても大きな意味がありました。
本日は、そのことについてお話ししようと思います。

2023年の初め、私は「今年はマネージャーになるための修行期間」と位置付けました。
単純にそれまでの仕事に飽きていたのもあるし、人をマネージする仕事に興味があったからです。

マネージャーを目指すにあたり、まずはマネージャーとは具体的に何をする人なのかを知るために、マネージャーに関する本を読みました。
そして、そこから学んだ知識から、マネージャーとは「人とタスクを管理する人」と理解しました。

次は、具体的な行動です。
私はメンバーに対し、タスクを細かく管理するようにしました。
進捗が遅れている場合や、できない場合は原因を聞き、対策させました。
また、メンバーのできていない点を指摘し、改善を促しました。

これで私もマネージャーになれると思ってましたが、そうはいきませんでした。
タスクは遅延するし、品質も低い。
徐々にチームの雰囲気は悪くなり、私も上手くないことに焦りが出てきました。
そしてついには、メンバーの一人から、「冨永さんのマネジメントはやりにくいです」とまで言われました。

私は失望しました。
自分を信じて行動したのに、それが間違っていたのです。

マネージャーを目指すためにどうすれば良いのか悩んでいる時、昔の友人に会う機会がありました。
彼女はコーチングを生業としていて、それなりに稼いでいるようでした。

そこで私は彼女に相談しました。
マネージャーを目指しているのに、チームが上手くいかない私の状況を聴き、彼女は私に質問しました。

「冨永さん、あなたがメンバーと想像してください。
タスクを細かく管理する、期限を詰める、成長成長という、でも、本人は自分がマネージャーに上がることしか考えていない。
そういう人がマネージャーだったら、どう思いますか?」

「うーん、嫌ですね。」

「でしょ。
冨永さんは自分が嫌だと思うことを人にやっているのです。
それでは人はついてきません。
上手くいかないときは、メンバーを変えようとするのではなく、自分を変えることが何よりも大切です。
もし冨永さんが本当にマネージャーになりたいなら、まずは考え方を変えることが大切です。」

「私はマネージャーになりたいです。お願いします。」

「人の行動というのは、その人の信念に基づいています。
あるいは、価値観や考え方でもよいです。
行動を変えるには、まずはそれを変える必要があります。」

「信念を変えるには、三つのステップがあります。
①自分の信念を明確にする
②望ましい信念を作る
③望ましい信念につながる行動を実践する」

「まずは一つ目からスタートしましょう。
信念は、その人が歩んできた過程で築かれるものです。
だから、幼少期からの人生を振り返ることが重要です。
冨永さんは、どのような幼少期を過ごしていましたか?」

私は、幼少期の記憶を思い返しました。
怒りっぽい親の元で、居場所を探しながら生活していたこと。
褒められるために、勉強して成績を良くしていたこと。
就活で、自分の希望するベンチャーではなく、親の言う通り大企業に入ったこと。

結果、私の信念が出てきました。
「私は、完璧で人よりも優れていないと愛されないという信念がある気がします。だから、必死にマネージャーになりたいと思うし、メンバーを支配しようとするのかもしれません。」

「ありがとうございます。
では、その信念は今も必要ですか?」

「いや、必要ないです。」

「では、2つ目のステップです。
冨永さんがマネージャーになるにあたって、どんな信念が望ましいですか?」

「人のやりたいことや感情を尊重して、活き活きと働けることを後押しするような人になりたいです。」

「OKです。じゃあ、最後のステップです。
具体的に、どんな行動を取りますか?」

「ますはメンバーの話を聞きます。
一人ひとりが得意なこととか、感じていることを聴いて、それを大切にしたいです。」

「では、明日からそうしましょう。
最初は怖いかもしれません。でも、続ける内に変わっていきます。
そして、自分が変われば人も変わります。
大丈夫です。人は変われます。それは、私の信念でもあります。」


次の日から、私はメンバーとの接し方を変えました。
1on1を実施し、メンバーの過去や大切にしていることを聞くようにしました。
タスクも、追わなくて良いものは追わないようにしました。
こちらから口を出したくなったり、意見したくなることもありましたが、根気強くメンバーと向き合いました。

最初の内は、メンバーも警戒していました。
でも、徐々に変化が出てきました。
メンバーから話しかけられることが増え、メンバー間での情報共有も増えました。
まだまだ完璧なチームとは言えませんが、かなり良い雰囲気になりました。

そして年末の評価で、無事にマネージャーになることができました。


この経験から私が学んだことは2つ
①なにか困難にぶつかったとき、相手を変えるのではなく自分が変わるべき
②信念は書き換えられる。そして、それにより人は成長できる

もし、今うまくいかなくてまよっているひとがいたら、まずは自分に目をむけてください。

自分にできることはなにか。
自分の行動を阻害していることは何か。

もしその現認が自分の信念なら、それを書き換えるようにしましょう。
まず、自分の信念を把握する。そして、理想的な信念を描く。そして、理想的な信念につながる行動を取る。
こうすることで、自分の信念を書き換えることができます。

最初は怖いかもしれません。でも、続ける内に変わっていきます。
そして、自分が変われば人も変わります。
大丈夫です。人は変われます。それは、私の信念でもあります。

English translation

Opening

Ladies and gentlemen.

The year 2023 was a transformative year for me.
I was promoted to a managerial position, which brought both joy and challenges.

The happiests point of being a manager is that, my salary has been raised.
Of course taht's important, but the more important thing is that this journey taught me valuable lessons about leadership, self-reflection, and the power of changing one's beliefs.

Introduction

At the beginning of 2023, I decided to dedicate the year to becoming a manager.
I was bored with my current role and fascinated by the prospect of leading and mentoring others.

To prepare for the transition, I read books and articles about management, learning that a manager's primary role is to "manage people and tasks."
I began implementing this knowledge by closely monitoring my team members' tasks, tracking progress, and providing feedback.

However, my initial attempts at management were unsuccessful.
Tasks were delayed, quality suffered, and team morale plummeted.
I felt frustrated and lost, unsure of how to improve the situation.

A Turning Point

During this challenging time, I met with an old friend who worked as a coach. She listened to my struggles and offered a powerful insight:

"Imagine yourself being a team member.
What do you think about a manager constantly micromanaging and pressuring you, but just thinking of his/her promotion?"

"I would hate it,"

"Exactly. You're doing to others what you would hate yourself. People won't follow someone like that.
When things go wrong, instead of blaming your team, change yourself.
If you truly want to be a manager, start by changing your mindset."

Changing My Beliefs

"Our actions are driven by our underlying beliefs, values, and mindsets. To change our behavior, we must first transform our beliefs.
you need to follow 3 steos to transform your belief.

  1. Identify your current beliefs: Reflect on your life experiences and identify the beliefs that shape your actions.

  2. Create your desired beliefs: Envision the beliefs that align with your goals and aspirations.

  3. Practice actions aligned with your desired beliefs: Consistently take actions that reinforce your new beliefs.

Lets star from the first one.
Let's reflect on your childhood."

I remembered myself growing up in a household with strict and critical parents. Seeking their approval, I focused on academic success and perfectionism.
Finally, I got to a conclustion.
"I think, I have a belief that I needed to be superior to others to be loved and accepted."

"Ok, then what is your ideal belief as a manger?"

"I want to be a manager who respects people's passions and emotions.
Empowering others to thrive and achieve their goals."

"Good, then finally, what actions can you make from tomorrow?"

"I will start one-on-one meetings to understand each team member's background and aspirations.
Prioritizing flexibility and only monitoring tasks that were truly essential.
Actively listening to my team members and encouraging open communication."

"Perfect, lst's start tomorrow.
It may be scary at first, but with perseverance, you will transform yourself.
And as you change, so will the people around you.
Trust me, change is possible. That is my belief."

Transforming My Leadership Style

Guided by this new belief, I transformed my leadership style:

I conducted one-on-one meetings to understand each team member's background and aspirations.
I prioritized flexibility and only monitored tasks that were truly essential.
I actively listened to my team members and encouraged open communication.
The Results

At first, my team members were cautious, but gradually, the atmosphere changed:

Team members became more proactive and engaged.
Information sharing and collaboration improved.
The overall team spirit became positive and supportive.

By the end of the year, I had successfully transitioned into a manager, thanks to my willingness to learn, adapt, and change my beliefs.

Conclusion

When facing challenges, focus on self-improvement rather than blaming others.
Beliefs can be rewritten and transformed, leading to personal growth.

If you're struggling or feeling lost, look within yourself.
Identify your strengths, weaknesses, and limiting beliefs.
Challenge those beliefs and cultivate new ones that align with your goals.

It may be scary at first, but with perseverance, you will transform yourself.
And as you change, so will the people around you.
Trust me, change is possible. That is my belief.

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?