見出し画像

フラッシュバック・シミュレーター(4)ChatGPTに書いてもらった。

これまで書いた部分を先に入力して

---
A doctor asked a nearby nurse to hand over a headgear that looks like a full-face helmet. The headgear has a soft shape and a special blindfold over the visor that takes away the wearer's vision. The design is meant to create a more immersive experience from brainwaves. The doctor and nurse work at a small private hospital that is not as well equipped as larger hospitals and only sees a few patients a day. The doctor was playing with the headgear and accidentally fell off his chair when scolded by the nurse for doing so. The nurse then left to attend to the patient, inviting them to the treatment room.
---

ChatGPT

---
The doctor hands the patient a headset and instructs the patient to put it on and enjoy the virtual world. The doctor explains that the virtual world is for mental stability and preparation before the treatment, and he will appear in the virtual world to guide the patient. The doctor and the nurse observe the virtual world through the monitors, recording the patient's experience in their medical records. The patient seems to be running away from something in the dark, but it's unclear what. The doctor exchanges a triumphant look with the nurse, but the nurse is not impressed.
---

ChatGPT

---
A doctor and a nurse are preparing to treat a patient using virtual reality. The doctor, who seems excited about the treatment, puts on a headgear and enters the virtual world. The nurse, who is annoyed by the doctor's casual attitude, reminds the doctor to focus on the treatment. After connecting the patient and doctor's network, the nurse tells the doctor not to make noise and to stay focused. The doctor starts to make a fuss, but the nurse threatens to cut off the connection. The doctor apologizes and promises to be more careful.
---

ChatGPT

内容の理解を得たところで

> この小説の続きを書いてください。医師は患者の深層心理に潜り込みストレスの原因となる重圧を緩和することに成功してヘッドギアを外します。治療が終わったことを伝えて本日の診察が終わります。

---
患者は医師の仕事に感謝の気持ちを表しました。彼は思い出すように頭を傾けて、このセッションが彼にとって本当に役立ったことを思い出しました。彼は、自分自身の心の問題に向き合い、それらを克服するために今までにない方法で助けを得たと感じました。
医師は患者に、今後も心理学的なサポートを必要とすることがあることを説明しました。彼は患者が次のセッションまでに心のこもった日記を書くように提案しました。患者はこのアイデアに興味を示し、医師と次のセッションの日程を確認することに合意しました。
医師は患者に手を差し伸べて手を握り、治療が本当に役立ったことを望みました。患者は医師の温かい笑顔に感謝の気持ちを伝え、診察室から出ていきました。
彼は新しい気持ちで外に出ました。彼は今後の治療に期待していました。彼は自分自身を取り戻し、より良い未来を作るために努力することを決意しました。
---

ChatGPT

> これまで書いた小説と似たような文体へ改造してください

---
医師は患者の深い心の傷を探り、ストレスの原因を見つけました。努力の結果、ヘッドギアを外すことで重圧を緩和することに成功しました。彼は今日のセッションが終わったことを伝え、治療は完了となりました。
---

ChartGPT

> これまで書いた小説の文体で新しい続きを書いてください。医師と看護師のコミカルな会話を交えて患者を気遣いながら治療を行ったことを説明してください。

---
医師は、患者の深い心の中からストレスを取り除くために頑張りました。看護師とともに患者の治療に取り組みました。患者はヘッドギアを外すことができました。医師と看護師は患者を気遣いながら治療を行いました。
「どうしました、先生?」看護師が尋ねました。
「うまくいったよ」医師が答えました。「患者はストレスから解放されました。このヘッドギアを外すことができるようになりました」
「すごいですね」看護師が驚きました。「私もこんな風に心理治療をすることができたらいいなと思います」
「それは確かに素晴らしいことですよ」医師が話しました。「でも、これはトレーニングと経験が必要です。でも、君は素晴らしい看護師ですから、きっとこのようなことができるようになるでしょう」
「ありがとうございます、先生」看護師が感謝しました。「今日は本当に素晴らしい一日でした」
「同じことを思います」医師が答えました。「さあ、患者に本日の診察が終わったことを伝えて、帰りましょう」
---

ChatGPT

> 患者へ説明する続きを書いてください。

---
医師は患者に向き合って、「お疲れ様です。それでは今日の治療について説明しましょう」と話しかけました。患者は疲れた顔でうなずきました。
「あなたはストレスから引き起こされた問題がありました。そのため、このヘッドギアを使い、深層心理に潜り込んで重圧を緩和することに成功しました」と医師は説明しました。看護師は笑顔で「それがすごいですね!」と声をかけました。
患者は少し疑問に思いましたが、医師は「大丈夫です。この治療は安全で科学的に確立されています。あなたはもうストレスから解放されました」と励ましました。看護師は「治療後はリラックスして、良い一日を過ごしましょう!」と言いました。
患者は安心して笑顔になり、「ありがとうございます。このような治療があることを知って、本当に助けになりました」と感謝の気持ちを伝えました。医師と看護師は、患者の気持ちを思いやるような笑顔で見送りました。
---

ChatGPT


ここから先は

0字
この記事のみ ¥ 117

いつもサポートありがとうございます♪ 苦情やメッセージなどありましたらご遠慮無く↓へ https://note.mu/otspace0715/message