見出し画像

GLORIOUS WORD DEVOTIONALBY PASTOR BERNARD EFA DECEMBER 03, 2023MORE UNDERSTANDING THAN YOUR TEACHERS あなたの教師たちよりも理解力がある

(Psalm 119:99) “I have more understanding than all my teachers: for thy testimonies are my meditation.”
(詩篇119:99) "わたしは、わたしのすべての教師よりも悟っています。""あなたの証がわたしの黙想だからです。"

There is a blessing that comes from meditating on the Word of God that Science, Engineering, Philosophy, Psychology, History, and any other area of learning cannot give. That blessing is having more understanding than all your teachers put together. How is that possible on earth? Can you imagine that? The possibility is in constant meditation of the Word of God. The writer of our theme Scripture said, “for thy testimonies are my meditation”. This means he made special time to think about the Word of God (the testimonies of God). He made time to discuss the Word of God with himself. 
神の御言葉を黙想することによって得られる祝福には、科学、工学、哲学、心理学、歴史学、その他どの分野の学問にも与えられないものがある。その祝福とは、すべての教師を合わせたよりも多くの理解を得ることである。この世でそんなことが可能だろうか?想像できますか?その可能性は、絶えず神の言葉を黙想することにある。私たちのテーマ聖句の作者は、「あなたのあかしは私の黙想である」と言った。これは、彼が神の言葉(神の証)について考える特別な時間を作ったことを意味する。彼は神の言葉について自分自身と話し合う時間を作った。そのようなことをする人は誰でも、自動的に超自然的な知恵と知性を受け取る。

Anybody who does that automatically receives supernatural wisdom and intelligence. You will even notice that in nearly all circumstances, you would automatically do what God wants you to do without stress. I started meditating on the Scriptures early in my life; today, my profiting has appeared unto all. Your profiting is appearing unto all. The Holy Ghost has given you an understanding that surpasses all the understanding of your teachers put together. Stay in prayer and declare that your spirit is opened to the meditation of the Word of God. Also, declare that as you meditate on the testimonies of God, you shall be the teacher of all your teachers. Declare that you have greater understanding on any subject than all your teachers put together. Halleluyah! 
ほとんどすべての状況において、神が望んでおられることをストレスなく自動的に行うようになることに気づくだろう。私は人生の早い時期に聖書を黙想し始めた。今日、私の利益はすべての人に現れている。聖霊は、あなたがたの教師たちの理解をすべて合わせたものを凌駕する理解を、あなたがたに与えている。祈りにとどまり、あなたの霊魂が神の御言葉の黙想に開かれていることを宣言しなさい。また、あなたが神の証しを黙想することによって、あなたがすべての教師たちの教師となることを宣言しなさい。どのような事柄についても、あなたはすべての教師たちを合わせたよりも大きな理解力を持っていると宣言しなさい。ハレルヤ!

Confession: Dear Lord, your testimonies are my meditation. I have given myself to the Word of God. As such, I have become super-intelligent, wise, and smart. I am ahead of this world. I am ahead of my peers. I am ahead of Science, Technology, Engineering, Philosophy, Psychology, or any other area of learning. I have more understanding than all my teachers put together. I have become the teacher of all my teachers. Halleluyah! 
告白する: 親愛なる主よ、あなたの証は私の黙想です。私は神の御言葉に身を捧げています。その結果、私は超知的になり、賢く、聡明になりました。私はこの世より進んでいる。同業者よりも先を行っている。科学、技術、工学、哲学、心理学、あるいは他のどの分野の学問よりも、私は先を行っている。私はすべての教師を合わせたよりも多くの理解を持っている。私はすべての先生の先生になった。ハレルヤ!

Say this if you have never been born again. I declare from today that Jesus Christ is my Lord and I believe that God raised Him from the dead. 
生まれ変わったことがない人は、こう言いなさい。私は今日から、イエス・キリストが私の主であり、神がイエス・キリストを死者の中からよみがえらせたことを信じます。

Congratulations
おめでとうございます
You can begin to attract God’s goodness into your life from today.
あなたは今日から、神のいつくしみを人生に引き寄せることができます。


Prepared by Ps. Bernard and Team

Facebook: Pastor Bernard Efa

YouTube: Pastor Bernard Efa

Ai Yamamoto

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?