♪Smile(arranges by Ayami Nakanishi 2020)

私の頭に流れていたメロディが、美しい情景を観て、合わさって。
映像をいただいて音をつけました。
桜と雪の情景に、オリジナルアレンジのsmileを。
美しく不思議な世界と、桜に積もる雪、不規則に落ちる雪をイメージして。

Smile (1936)
the theme song of the movie "Modern Times” directed by Charles Chaplin.
Covered by Nat king cole

Smile though your heart is aching
Smile even though it's breaking
When there are clouds in the sky
You'll get by

笑って たとえ君の心が痛んでも
笑って たとえその心が砕けそうでも
雲が空に浮かんでいれば
きっと何とかなる

If you smile
Through your fear and sorrow
Smile and maybe tomorrow
You'll see the sun come shining through for you

その微笑みが
不安と悲しみの中からのものでも
笑えば たぶん明日には
見えるだろう 太陽が輝き 君を照らし出すのが

Light up your face with gladness
Hide every trace of sadness
Although a tear may be ever so near

晴れやかになる 君の顔は 歓びとともに
隠される 悲しみの痕跡は 
たとえ涙が すぐに溢れてしまいそうでも

That's the time
You must keep on trying
Smile, what's the use of crying
You'll find that life is still worthwhile

その時こそ
君は続けるんだ 努力を
笑うために 涙は何の役にも立たない
わかるはずだ 人生にはまだ価値があると

If you just smile

もし君が笑えたなら

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?