見出し画像

多文化共生とは??

私は武雄市のフィリピン人実習生の監理を担当していて、毎月の訪問が楽しみの一つです。先日、武雄市にて「温泉DEビートルズ」というユニークな音楽イベントに演奏のために招かれ、


彼らのアパートから目と鼻の先で行われることが分かったので、さっそく彼らも誘ってみました。彼らのアパートを訪れ、一緒にイベント会場へ。彼らの歓声と笑顔が私の演奏を更に盛り上げてくれました!

演奏中、私はMCとして「今夜は特別ゲストとして、私のフィリピン人の友達も来ています!彼らは日本で一生懸命働いていますが、普段は日本人との交流が少ないので、是非とも暖かく迎えてください。みんなで友達になりましょう!」と紹介。その結果、彼らは会場の多くの日本人から暖かく迎えられ、多文化共生の素晴らしい一例となりました。

演奏が終わった後で、感謝の意を込めて彼らにラーメンをご馳走!バンドの他のメンバーもフィリピン人との初交流を楽しんで、一緒に笑いながら楽しい時間を過ごしました。この日は、音楽、友情が素敵に結びついた、忘れられない一日となりました。

I oversee the Filipino interns in Takeo City, and looking forward to my monthly visits is one of my joys. The other day, I was invited to perform at a unique music event in Takeo City called "Onsen DE Beatles."

[Image] [Image] I realized the event was taking place just a stone's throw away from their apartments, so I promptly invited them as well. I visited their apartments and we went to the event venue together. Their cheers and smiles enhanced my performance even more!

While performing, I introduced them as the MC, saying, "We have special guests tonight, my friends from the Philippines! They work hard here in Japan, but usually, they have little interaction with Japanese people, so please welcome them warmly. Let’s all be friends!" As a result, they were warmly received by many Japanese people at the venue, setting a wonderful example of multicultural coexistence.

After the performance, I treated them to ramen as a token of appreciation! The other members of the band also enjoyed their first interaction with Filipinos, spending time laughing and enjoying together. This day became an unforgettable one where music and friendship beautifully intertwined.

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?