見出し画像

Count down66:"This is me"

Today,I was thinking about what to do with the money again.
This is what I've been thinking about.
"borrow"from my mother,scholarship,Education loan...
Then suddenly I came up with a clear idea!!!!!!That is to work from April and study abroad while having me continue employment.According to the research, there seems to be some companies that provide study abroad funds.What to say!
Actually I think I should save my own money.I think so too.I have no objection.However, it is strange that I have to give up studying abroad because I do not have money.isn't it?I also thought it might be selfish.
I also felt embarrassed that I couldn't save money as an adult.But I thought it couldn't be helped because it's me now.I thought I had to accept it because I couldn't help it.Because that's me.The fact that employment has expired on 3/31 means that new employment may start on 4/1.A new future that I have never seen is waiting for me.
<こんなことを書いたよ>「これが私」
今日も今日とてお金をどうすべきか考えていた。これまでの方法としては「借りる」と思っていた。母から、奨学金から、教育ローンから。
突然、いいアイディアが浮かんだ。それは、4月から働いて、雇用を継続したまま留学させてもらうと言うことだ。調査によると、留学資金を出してくれる会社もあるらしい。なんと言うことだ!
本当は、自分自身だけのお金だけでなんとかすべきだと思っている。私だってそう思う。異論はない。でも、お金がなければ留学ができないっておかしな話だと思わない?自分でも、大人になったのにお金を貯められない自分を恥ずかしいとも思う。でもそれが今の私だし仕方がないし受け入れるしかないかなって思った。それが、今の私なんだから。
3/31に今の雇用が切れるってことは、4/1から新しい雇用が始まるってこと。今までも見たことのない未来が私を待っている。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?