見出し画像

【歌詞和訳】 Bjork 「Black Lake」

Our love was my womb
ふたりの愛は私の子宮にあった
But our bond has broken
しかし、この絆は途絶えてしまった
My shield is gone
盾となるものは消え
My protection is taken
身を守る術を失った
I am one wound
私は深い痛手を負い
My pulsating body
脈打つ身体は
Suffering being
苦痛の中にある

My heart is enormous lake
私の心は果てしなく広がる湖
Black with potion
それは漆黒の霊薬
I am blind
私は盲目となり
Drowning in this ocean
この海原に身を沈める

My soul torn apart
心は引き裂かれ
My spirit is broken
魂は打ちひしがれ
Into the fabric of all
この苦しみのすべてで
He is woven
悪魔*が紡ぎ上げられる

You fear my limitless emotions
あなたは私の箍の外れた激情に恐れをいだき
I am bored of your apocalyptic obsessions
私はあなたの終末論的妄想に呆れ果てる
Did I love you too much
私はあなたを愛しすぎた?
Devotion bent me broken
献身で身を滅ぼした
So I rebelled
私は逆情し
Destroyed the icon
あなたという偶像を破壊した

I did it for love,
私は愛のためにそうした
I honored my feelings
私は自身の感情を尊重した
You betrayed your own heart
あなたは自身の心を裏切り
Corrupted that organ
性に溺れた

Family was always
家族はいつでも
our sacred mutual mission
私たち共通の尊重すべき使命だった
Which you abandoned
それをあなたは無下にした

You have nothing to give
あなたは与えるものを何も持たず
Your heart is hollow
心は空っぽ
I'm drowned in sorrows
私は悲しみにもがき苦しみ
No hope in sight of ever recover
回復の見込みもない
Eternal pain and horrors
永遠の苦痛と恐怖

I am a glowing shiny rocket
私は真っ赤に燃えて輝くロケット
Returning home
故郷に帰還する
As I enter the atmosphere
大気圏に入る時
I burn off layer by layer
私の身体は焼き剥がれ燃え尽きる


*「unravel」の詩から

※直訳でなじまない場合はだいぶ意訳しています。
※誤りのある箇所、疑問のある箇所があればご指摘ください。
※訳は改善点があればその都度変更しています。


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?