見出し画像

《洋楽和訳》 running down / juhye & melatonin boy 遠距離恋愛中に聴きたい曲

こんにちは!Sharonです🙋‍♀️

今回は、juhye & melatonin boyrunning down をご紹介したいと思います!この曲は、大学進学のために遠距離になってしまうカップルの心情を彼と彼女の両サイドからの視点で歌っています。離れなければいけない彼の心情と置いていかれる彼女の心情が痛切に描かれていますが、サウンドはとても聴き心地がよく、作業中のBGMとしても適した一曲です。

​running down / juhye & melatonin boy

[Verse 1: juhye]
Old conversations stuck in my head
昔の会話が頭にこびりつく
Don't want to live with regrets
後悔のある人生にはしたくない
If I hold you now, would I lose you forever?
今あなたを抱きしめたらもう会えないの?

They say good things never last
良いことは長く続かないって言うけど
I think it's worth whatever we have
私たちの間にあるものはかけがえがないの
At the end of it, we'll sit and cry and laugh
最終的には2人で座って泣いて笑うのよ

[Pre-Chorus: juhye]
Touch on my body, tell me you want me
私に触れて、私を欲して
Head in the clouds when you're whispering softly
あなたの囁きは私を楽園に連れて行く
Nothing we mean and nothing we see is
何の意味もなくて何も見えなくて

[Chorus: juhye]
Running down, going down, know you want more
駆け降り、降り落ち、あなたは欲しがりで
Drink too much, got a bill that we can't afford
飲みすぎて、請求書は高すぎて
Summer night, empty street is our dance floor
夏の夜、誰もいない路地が私たちのダンスフロアになった

Running down, going down, 'til we got bored
飽きるまで駆け降り、降り落ちた
Thought of you slippin' in through the backdoor
裏口から忍び込むあなたに想いを馳せた
Running down but what's it all for?
走り去ったあの日々は何のためだったんだろう?

[Verse 2: melatonin boy]
We got no room for a life on the westside
ウェストサイドに僕らの居場所はない
I triеd, didn't lie, missed the stop signs
必死だったんだ、危険な予兆を見逃した
Switchеd planes, two time zones behind
飛行機を乗り換えて、時間の異なる場所へ

And I hope girl you just understand
君にはわかってほしいんだ
College ain't part of the plan
元々は大学に行かないつもりだったんだ
Yeah, I'm sorry, tell me you love me
ごめん、でも君に愛されたいんだ
So can you
そうしてくれる?

[Pre-Chorus: juhye]
Touch on my body, tell me you want me
私に触れて、私を欲して
Head in the clouds when you're whispering softly
あなたの囁きは私を楽園に連れて行く
Nothing we mean and nothing we see is
何の意味もなくて何も見えなくて

[Chorus: juhye & melatonin boy]
Running down, going down, know you want more
駆け降り、降り落ち、あなたは欲しがりで
Drink too much, got a bill that we can't afford
飲みすぎて、請求書は高すぎて
Summer night, empty street is our dance floor
夏の夜、誰もいない路地が私たちのダンスフロアになった

Running down, going down, 'til we got bored
飽きるまで駆け降り、降り落ちた
Thought of you slippin' in through the backdoor
裏口から忍び込むあなたに想いを馳せた
Running down but what's it all for?
走り去ったあの日々は何のためだったんだろう?

[Chorus: juhye & melatonin boy]
Running down, going down, know you want more
駆け降り、降り落ち、あなたは欲しがりで
Drink too much, got a bill that we can't afford
飲みすぎて、請求書は高すぎて
Summer night, empty street is our dance floor
夏の夜、誰もいない路地が私たちのダンスフロアになった

Running down, going down, 'til we got bored
飽きるまで駆け降り、降り落ちた
Thought of you slippin' in through the backdoor
裏口から忍び込むあなたに想いを馳せた
Running down but what's it all for?
走り去ったあの日々は何のためだったんだろう?

ここまで読んでいただきありがとうございます☺️ どなたでもハートを押していただけたら嬉しいです💗 コメントも大歓迎です🙌