見出し画像

《洋楽和訳》405 / Gracie Abrams

こんにちは!Sharonです🙋‍♀️

今回は、Gracie Abrams405 をご紹介したいと思います!この曲は、盲目状態で大切にしてきた人との別れの後、自分が費やした膨大なエネルギーや時間に気付き、自分の一部が奪われたように感じる様子を描いています。

Gracie Abrams は最近はテイラー・スウィフトの全米ツアーで前座を任されるなど今後の活躍にも目が離せないシンガーソングライターです。

405 / Gracie Abrams

[Verse 1]
I, I took the 405
405号線を走ったの
I drove a hundred miles an hour to forget you
あなたを忘れるための果てしないドライブ
And I, I blew through the traffic light
信号も無視しちゃった
If I were to go tonight, I think I would regret you
今夜行ったらまた好きになりそうで

[Chorus]
You took the half of me, that I needed
あなたは私の半分を奪った、必要な半分を
And how'd you walk away so easy?
それなのに簡単に去っていけるのはなぜ?
It's almost like you like to let me down
私を失望させるのが趣味みたいだね

You took half of me, could you leave it?
あなたは私の半分を奪った、元に戻してもらえない?
And go back to when we were speaking
そして私たちが話し合っていた時代に戻ろうよ
I hate the fact that I miss you around
あなたが恋しい自分が憎いの

[Verse 2]
Please, you won't even look at me
お願い、私を見てほしいの
It's getting embarrassing, I'm crying to my family
恥ずかしくなってきたわ、家族に泣きつくのも
And now I'm, I'm harder to recognize
最近ね、気づくのも下手になってきたの
'Cause I cut all my hair last night, while you think of me barely
昨日の夜髪をバッサリ切ったから、あなたに思い出されない間に

[Chorus]
You took the half of me, that I needed
あなたは私の半分を奪った、必要なのに
And how'd you walk away so easy?
それなのに簡単に去っていけるのはなぜ?
It's almost like you like to let me down
私を失望させるのが趣味みたいだね

You took half of me, could you leave it?
あなたは私の半分を奪った、元に戻してもらえない?
And go back to when we were speaking
そして私たちが話し合っていた時代に戻ろうよ
I hate the fact that I miss you around
あなたが恋しい自分が憎いの

[Bridge]
Tell me why, how the hell I slipped your mind?
どうか教えて、私の何が悪かったの?
You forgot me overnight
あなたは一晩で私の記憶を消した
Didn't even try to hide it
隠そうとすることもなく
All the while, lost my head and appetite
その間私は正気も食欲も失っていたのに

You've consumed like all my nights
あなたは私の夜を奪い尽くした
Now I know it's unrequited
今頃片思いだったと気づいたわ
'Cause I, I took the 405
405号線を走ってやっとね
I drove a hundred miles an hour to forget you, mm

あなたを忘れるための果てしないドライブ

[Chorus]

You took the half of me, that I needed
あなたは私の半分を奪った、必要なのに
And how'd you walk away so easy?
それなのに簡単に去っていけるのはなぜ?
It's almost like you like to let me down
私を失望させるのが趣味みたいだね

You took half of me, could you leave it?
あなたは私の半分を奪った、元に戻してもらえない?
And go back to when we were speaking
そして私たちが話し合っていた時代に戻ろうよ
I hate the fact that I miss you around
あなたが恋しい自分が憎いの


Photo by Mark Cruz on Unsplash

ここまで読んでいただきありがとうございます☺️ どなたでもハートを押していただけたら嬉しいです💗 コメントも大歓迎です🙌