見出し画像

《洋楽和訳》 Risk / Gracie Abrams 片想い中に聴きたい曲

こんにちは!Sharonです🙋‍♀️

今回は、Gracie AbramsRisk をご紹介したいと思います!この曲は、どうしても実らせたい恋のために振られて傷つくリスクを背負っても挑戦する女の子の姿を描いています。Gracie が今までに公開してきた曲は、恋愛の失敗を不安や自信喪失のせいにするものでしたが、今回の新曲 "Risk" では、新たな恋の実現に向かって、全力投球する様子を表現しています。MVでは特に少し心配になるほど自由に勢いよく行動する様子が描かれていて、片想い中に聴きたい一曲です。

Risk / Gracie Abrams

[Verse 1]
Look at me now
これが今の私
Said I wouldn't do it, but I hunted you down
しないと言ったのにあなたの心を射止めた
Know you had a girl, but it didn't work out
彼女持ちなのは知っていたけど失敗だった
Know you bought a house, but you had to move out
あなたは家を買ったのに引っ越しするハメに

And I'm not proud
しなきゃ良かったかも
Guess I'm just scared of you shootin' it down
ただあなたが撃ち落とすのが怖いの
You can just talk, and I'll stare at your mouth
あなたが話すだけで私はあなたの口の虜に
You could be bad, but I wanna find out, and
あなたは悪い人かもしれないけど、知りたいの

[Pre-Chorus]
And I wake up in the middle of the night
そして夜中に目が覚めるの
With the light on, and I feel like I could die
電気はつけっぱなし、死にたくなるの
'Cause you're not here, and it don't feel right
あなたがいないから、こんなのありえない
'Cause you're not here
あなたがいないなんて

[Chorus]
God, I'm actually invested
私本気で捧げたのよ
Haven't even met him
彼には会ったこともない
Watch this be the wrong thing, classic
典型的な悪い展開になっていくのを見て

God, I'm jumpin' in the deep end
海底に向かって飛び込むの
It's more fun to swim in
深い方が泳ぐのは楽しいから
Heard the risk is drowning, but I'm gonna take it
溺れようとそれが私の選択

[Post-Chorus]
I'm gonna take it
私が掴むんだから

[Verse 2]
Isn't it fun thinkin' I'm right when I'm probably wrong?
間違っている時に限って自分を信じちゃうよね
Holding my breath like I met someone
誰かと出会った時のように息を止めて
Knowing damn well that I haven't been touched by you
あなたにその気がないと痛いほどわかっていても

In my head, you're in the car, and you're comin' to me
私の頭の中では、車に乗るあなたが私の元に来るの
And you get to my door, and you can't even speak
私の家の玄関に着くと、話せなくなるあなた
But I think that it's sweet, yeah, I think that you're sweet
でも私はあなたをとても素敵だなって思うの

[Pre-Chorus]A
nd I wake up in the middle of the night
そして夜中に目が覚めるの
With the light on, and you're not here
電気はつけっぱなし、あなたはいない

[Chorus]
God, I'm actually invested
私本気で捧げたのよ
Haven't even met him
彼には会ったこともない
Watch this be the wrong thing, classic
典型的な悪い展開になっていくのを見て

God, I'm jumpin' in the deep end
海底に向かって飛び込むの
It's more fun to swim in
深い方が泳ぐのは楽しいから
Heard the risk is drowning, but I'm gonna take it
溺れようとそれが私の選択

[Bridge]
I'm gonna bend 'til I break
壊れるまで曲げてやるわ
And you'll be my favorite mistake
あなたを最高の悪い思い出にするの
I wish you could hold me, here shakin'
震える私を抱きしめてくれたらいいのに
You're the risk, I'm gonna take it
あなたはリスク、私は挑む

Why aren't you here in my bedroom?
どうしてあなたは私の部屋にいないの?
Hopelessly boring without you
あなたなしじゃ絶望的に退屈なの
Too soon to tell you "I love you"
「愛してる」と言うには早すぎる
Too soon to tell you "I love you"
「愛してる」と言うには早すぎる

[Pre-Chorus]
God, I'm actually invested
本当に尽くしたのよ
Think I really want this
これが私の望みだと思って
I'm not even kidding
冗談じゃないわ

No, I'm actually invested
本当に全てを捧げたの
Haven't even met yet
まだ会ってもいない
Wish that I was kidding, I'm not and I hate it
最悪なことにこれは冗談じゃないの

[Chorus]
God, I'm actually invested
私本気で捧げたのよ
Haven't even met him
彼には会ったこともない
Watch this be the wrong thing, classic
典型的な悪い展開になっていくのを見て

God, I'm jumpin' in the deep end
海底に向かって飛び込むの
It's more fun to swim in
深い方が泳ぐのは楽しいから
Heard the risk is drowning, but I'm gonna take it
溺れようとそれが私の選択

[Outro]
I'm gonna take it
私が掴み取るの
Heard the risk is drowning, but I'm gonna take it
溺れようとそれが私の選択

Too soon to tell you "I love you"
「愛してる」と言うには早すぎる
Too soon to tell you "I love you"
「愛してる」と言うには早すぎる
Too soon to tell you "I love you"
「愛してる」と言うには早すぎる
You're the risk, I'm gonna take it
危険なあなたを掴むのは私よ


Photo by Aditya Saxena on Unsplash

ここまで読んでいただきありがとうございます☺️ どなたでもハートを押していただけたら嬉しいです💗 コメントも大歓迎です🙌