見出し画像

《洋楽和訳》 enough for you / Olivia Rodrigo SOUR 収録曲

こんにちは!Sharonです🙋‍♀️

今回は、Olivia Rodrigoenough for you をご紹介したいと思います!この曲では、破局後よ相手に対する未練と怒りが歌われています。相手に好かれるために新たなことに挑戦し、自分を相手の色に染め、無我夢中で恋に全力投球をした挙句、相手に捨てられたことに対する、過去の自分への同情と後悔や相手への怒りといった複雑な感情が一曲に凝縮されています。

enough for you / Olivia Rodrigo

I wore makeup when we dated
デートの時にはメイクをしたわ
‘Cause I thought you’d like me more
あなたにもっと好かれると思って
If I looked like the other prom queens
よくいるプロムの女王みたいに見えていたなら
I know that you loved before
そうじゃない時の方が良かったわよね
Tried so hard to be everything that you liked
全てをあなたの好み通りにしようと必死になった
Just for you to say you’re not the compliment type
お世辞は言わないあなたのために

And I knew how you took your coffee
あなたのコーヒーの飲み方は分かってた
And you favorite songs by heart
あなたの好きな歌も暗記して
I read all of your self-help hooks so you’d think that I was smart
あなたの自己啓発本も全て読んだ、賢い子だと思われたくて
Stupid, emotional, obsessive little me
バカで、感情的で、夢中な幼い私
I knew from the start this is exactly how you’d leave
あなたにフラれることは最初からわかっていたのに

You found someone more exciting
私よりも素敵な子を見つけたら
The next second, you were gone
次の瞬間、あなたはいなくなった
And you left me there crying, wondering what I did wrong
私を泣かせて置き去りにして、私は自分の過ちを考え続けた
And you always say I’m never satisfied
いつも私を欲しがりだって言って
But I don’t think that’s true
そうだとは思わないけど
‘Cause all I ever wanted was to be enough for you
私が望みは全てあなたに見合う女性になることだったから
Yeah, all I ever wanted was to be enough for you
あなたに見合う女性になるために望んだの

And maybe I’m just not as interesting as the girls you had before
元カノに比べたら私は魅力が足りなかったのかも
But god, you couldn’t have cared less about
でも考えずにはいられなかったでしょ
Someone who loved you more
あなたを誰よりも愛する人のことを
I’d say you broke my heart
あなたに心を傷つけられたの
But you broke much more than that
実際はその言葉以上に傷つけられた
Now I don’t want your sympathy
あなたの同情はもういらないわ
I just want myself back before
ただ以前の私に戻りたいだけ

You found someone more exciting
あなたはもっと魅力的な人を見つけて
The next second, you were gone
次の瞬間、あなたはいなくなった
And you left me there crying, wondering what I did wrong
私を泣かせて置き去りにして、私は自分の過ちを考え続けた
And you always say I’m never satisfied
いつも私を欲しがりだって言って
But I don’t think that’s true
そうだとは思わないけど
‘Cause all I ever wanted was to be enough for you
私が望みは全てあなたに見合う女性になることだったから

Don’t you think I loved you too much
私はあなたを愛しすぎていたわよね
To be used and discarded
利用されて捨てられるためにね
Don’t you think I loved you too much
私はあなたを愛しすぎていたでしょ
To think I deserve nothing
私には何の価値もないって思うために
But don’t tell me you’re sorry, boy
でも謝ったりはしないで
Feel sorry for yourself
自分を惨めに思いなさい
‘Cause someday, I’ll be everything to somebody else
いつか私は誰かの全てになるんだから

And they’ll think that I’m so exciting
誰もが私を刺激的だって思うわ
And you’ll be the one who’s crying
泣くことになるのはあなたよ
Yeah, you always say I’m never satisfied
いつも私を欲しがり呼ばわりしてたけど
But I don’t think that’s true
そんなの事実じゃない
You say I’m never satisfied
いつだって満足しないって言われたけど
But that’s not me, it’s you
それは私じゃなくて、あなたよ

‘Cause all I ever wanted was to be enough
私が今までに望んだのは適任者になること
But I don’t think anything could ever be enough
でも何もかもが私には合わなかったみたい
For you
あなたにとってはね
Enough for you
あなたには不十分だった
No, nothing’s enough for you
いいえ、何もあなたの欲求を満たせない

ここまで読んでいただきありがとうございます☺️ どなたでもハートを押していただけたら嬉しいです💗 コメントも大歓迎です🙌