見出し画像

《洋楽和訳》 Falling Asleep At The Wheel / Holly Humberstone 夜のドライブで聴きたい曲

こんにちは!Sharonです🙋‍♀️

今回は、夜のドライブで聴きたい曲、Holly Humberstone の Falling Asleep At The Wheel をご紹介したいと思います!タイトルの ”falling asleep at the wheel” には”居眠り運転”の意味があり、この曲では注意不足や責任不足の意味で使われています。Hollyの歌声と表現力が、レトロさと近未来感を同時に感じさせるサウンドによく合った一曲です。

Falling Asleep At The Wheel / Holly Humberstone

[Verse 1]
Oh, you never smoked this much before we met
ああ、出会う前のあなたはこんなにタバコを吸わなかったわ
Light up, light up another cigarette
火をつけて、また新しい一本に火をつけて
I can tell you're drinking only to forget
忘れたいがために飲んでいるんでしょ
Don't know how I got you in such a mess
どうやってこんな混乱を招いたのかわからないわ

[Pre-Chorus]
How am I supposed to be your ray of light, your ray of light?
どうやってあなたの一筋の光になれるっていうの?
I get dark sometimes, does it pass you by?
私はたまに暗くなるのに、通り過ぎるっていうの?
I should be your ray of light, your ray of light
私はあなたの一筋の光になるべきなのに

[Chorus]
But I'm falling, falling asleep at the wheel
でも私は居眠り運転中よ、注意不足ね
Guess I forgot how to feel
多分感じ方を忘れちゃったの
Just for a second, you're talking
ほんの一瞬、あなたは話している
But I'm just pretending you have my attention
でも私はあなたに関心があるふりをしている
I'm falling, falling asleep at the wheel
私は居眠り運転中よ、責任不足ね
I made you think it was real
あなたに本物だと思わせた
If you think we're strong enough
もし私たちに十分な強さがあると思うなら
Come on and wake me up
私を起こしに来てよ

[Verse 2]
You never looked this tense before we met
出会う前のあなたはこんなに緊張していなかった
Back up, back when we were so innocent
後退して、まだ無邪気だった頃に戻って
All this emotion that we're buried in
いじめの対象になったこの感情
Tied up, fired up on this adrenaline
縛って、このアドレナリンに火をつけた

[Pre-Chorus]
How am I supposed to be your ray of light, your ray of light?
どうやってあなたの一筋の光になれるっていうの?
Not a cloud in sight, what a perfect night
視界には雲ひとつなく、なんて完璧な夜なのかしら
I should be your ray of light, your ray of light
あなたに差し込む一筋の光になるはずなのに
But that's not me
でも私はそうじゃない

[Chorus]
But I'm falling, falling asleep at the wheel
でも私は居眠り運転中よ、注意不足ね
Guess I forgot how to feel
多分感じ方を忘れちゃったの
Just for a second, you're talking
ほんの一瞬、あなたは話している
But I'm just pretending you have my attention
でも私はあなたに関心があるふりをしている
I'm falling, falling asleep at the wheel
私は居眠り運転中よ、責任不足ね
I made you think it was real
あなたに本物だと思わせた
If you think we're strong enough
もし私たちに十分な強さがあると思うなら
Come on and wake me up, wake me up
私を起こしに来てよ
Come on and wake me up, come on and wake me up
私を起こしに来て
If you think we're strong enough, wake me up
私たちに太刀打ちできるなら、私を起こしに来て

[Chorus]

But I'm falling, falling asleep at the wheel
でも私は居眠り運転中よ、注意不足ね
Guess I forgot how to feel
多分感じ方を忘れちゃったの
Just for a second, you're talking
ほんの一瞬、あなたは話している
But I'm just pretending you have my attention
でも私はあなたに関心があるふりをしている
I'm falling, falling asleep at the wheel
私は居眠り運転中よ、責任不足ね
I made you think it was real
あなたに本物だと思わせた
If you think we're strong enough
もし私たちに十分な強さがあると思うなら
Come on and wake me up, wake me up
私を起こしに来てよ
Wake me up, wake me up
私を起こして
If you think we're strong enough
私たちに太刀打ちできるのなら
Come on and wake me up, wake me up, wake me up
私を起こしに来てよ

歌詞参照元: Genius Lyrics

ここまで読んでいただきありがとうございます☺️ どなたでもハートを押していただけたら嬉しいです💗 コメントも大歓迎です🙌