見出し画像

やりたいことをやれ:オーストラリア渡航2日前の気持ち

こんばんわん🐕

犬の図書委員です。

何度目か分からない、人生の転機を迎えております。笑
人生は何回か転機があると思うのですが、私の場合は20代でいくつもの転機がありました。
普通の人生ではありません。
そんな人生を送れていることに感謝。有り難し。

英語を学ぼうと思って、上記翻訳アプリを使用して翻訳したのですが、英語って色々な表現が出来るので、面白いですね。

はい。

話を戻して、勤めていた会社を辞め、ワーキングホリデーにてオーストラリアに行くことにしました。
海外に住むということは、3つめの大学の時からずっと考えていた事だったので、やっとその時期が来たかぁ〜という感じです。


一般的な日本社会のルート、高校を卒業して、1つの大学を卒業してから、就職をしてというルートを20歳の時に一度外れたので、常に周りの友達と年齢が違うという20代を過ごして来ました。
なので、一般的な日本人の価値観?からすると、海外渡航する年齢が少し遅いかなという感じではありますが、まあ仕方ありません。
それが人生。

Life is an adventure.ということで、人生は冒険と挑戦の連続だと思っております。
よく、私の周りの人で、「私もそれやりたかったな〜」とか言う人がいますが、やりたいことがあるのに実行しないというは、わたしにとって理解できません。

やりたいことがあるのならやればいいじゃん!って思います。

だって、人生1回しかないんだぜ??

失敗なんて存在しないわけだし。

てなことで、やりたいことやってきまーす!

それでは、さよなわんわん🐕


以下英訳

I have an opporunity to change my life currently.
I think life has several turning points,in my case,I have many turning points in my 20s.
My life is not normal.
I’m grateful to have such a life.

Back to my story, I decided to quit the company I was working and go to Australia on a working holiday.
I feel like The opportunity finally comes because I thought of living in abroad since I was in third university.

Since I left the typical Japanese social route of graduating from high school, university, and then finding a job when I was 20 years old, I spent my twenties always being different in age from my friends around me.
Therefore, from the viewpoint of general Japanese values, I am not sure if I am old enough to travel abroad. So, from the perspective of general Japanese values, I feel that I am a little late to travel abroad, but that can't be helped.
That's life.

Life is an adventure. I believe that life is a series of adventures and challenges.
I often hear people around me say, "I wish I could have done that," but I don't understand why they don't do it when they have something they want to do.

If there is something you want to do, why don't you do it? I think.

Because you only live once, right?

There is no such a thing as failure.

I will do what I want to do.  

Bye

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?