見出し画像

東京レインボープライド2023 エリックゼミ生の1人が感じたこと。

目の奥に広がる笑顔

街中で何度も、道の反対側の方とも笑顔で目が合う。
そんな体験を皆さんは経験をしたことがありますか?

目が合った瞬間何か糸がピンと繋がったような感覚に陥ります。そしてそれはすぐさま嬉しさに変わり、温かい気持ちになります。そんな素敵な瞬間に溢れた週末を過ごすことができました。

こんにちは。エリックゼミ生2期生の赤澤です。
今年も”東京レインボープライド2023”に参加をしてきました。私は今回が2回目の参加で今年はパレードにも参加をしました。

冒頭にも触れた通り、そこにはキラキラした笑顔。目の奥にある光。そんな素晴らしい表情で溢れており、心の底から温かい気持ちになりました。

私自身渋谷で過ごすことはとても多いですが、
“こんなにも渋谷が明るくてキラキラした街になるのか”そういうことを感じました。

エリックゼミ生として

1日目

パレード中、僕の隣で歩いていた後輩たちの心が震えているのが僕にも伝わってきました。去年は数人で参加をし、今年はその何倍ものエリックゼミのメンバーが参加をしてくれました。ダイバーシティチームのリーダーとして本当に嬉しい気持ちでいっぱいになりました。
少しでもそういった機会を、後輩たちが体験できるお手伝いができたと思うとこれからもまた頑張りたいとも思いました。

アバナードのブースにて
2日目
デロイトトーマツのブースにて
2日目

パレード後

2日目先頭を切って参加をしたパレード。僕たちの出番が終わり僕は友人と原宿へご飯を食べに向かっていました。その頃もまだ他の団体がパレード行進をしており、応援されてた側から応援する側の気持ちを感じることもできました。沿道から”Happy Pride”と笑顔で手を振ってくださったことがとても嬉しかったので、僕も同じように大きな声で”Happy Pride!!”と笑顔で手を振り返しました。

道の遠くにいるパレード参加者が、ぼんやりと沿道を見ている中、僕が手に持っていた旗を大きくなびかせると、すぐに気づき想いが繋がる瞬間があります。この瞬間心が震えました。空が何度も何度も街中を歩く中起きていきました。多くの人がありたき世界のために行動に移していること。それを自分の目と肌で感じることができ本当に貴重な時間でした。

最後に


先ほども述べたように、本当にたくさんの方々が社会に向き合い、よくしたいと思い行動に移していることにすごい感動をしました。またそれと同時に自分もその一員であることに誇りを持ちました。

毎年このパレードに参加をしたい!そう思うほど病みつきになるようなあそこからの景色。全員が全員、ポジティブな気持ちであの日を迎えられるとは限らない中でも、自分はアライであることを表明し続けたいです。

English version below.

Friends overseas! 👋🏻

Have you ever had a moment where you locked eyes with someone across the street and exchanged a smile, creating an instant connection that fills you with joy and warmth? I am really stoked to experience many such moments this weekend.

Hi, I’m Shun, and I'm a member of the second cohort of the Eric Seminar. This year, I participated in Tokyo Rainbow Pride for the second time and even joined the parade. It has a lot of pizzazz compared to the last year.

Lets’s quickly cut to the chase so that the event was filled with sparkling smiles and shining eyes, and I felt a warm sensation in my heart. Even though I spend a lot of time in Shibuya, I was amazed at how bright and vibrant the city can be during Pride. As a member of the Eric Seminar, I felt the excitement and passion of my fellow members walking beside me in the parade. Last year, only a few of us participated, but this year, many more members of the Eric Seminar joined in. I personally believe that dealing with social issue 101 is to join and understand from experience so as the leader of the diversity team, I was overwhelmed with joy. I felt like I had helped my juniors experience such a meaningful event, and it motivated me to work even harder.

After the parade, I went to Harajuku with a friend to grab some food. Other groups were still marching, and I could feel the energy of the supporters on the sidelines. When someone from the crowd shouted "Happy Pride" and waved their hand, it made me so happy that I responded with a big smile and shouted back "Happy Pride!" while waving my flag.

Even from a distance, the other parade participants noticed my flag waving, and we felt connected. I got a real kick out of uniting, and it happened multiple times as we walked through the city. It was a precious time when I felt that many people are taking action to make the world a better place. I felt proud to be a part of it.

I want to participate in this parade every year. The atmosphere is so addictive that I can't get enough of it. Even though not everyone may approach the day with a positive attitude, but I want to suport them and be part of the LQBTQ comunity. And i finnally find it the world is changing and we’ll be on the right track.

No matter what I am going through, there’s always light at the end of the tunnel. So I just want to put in the hard yards and  keep working toward to it.

Thank you.

I an an ALLY.

この記事が参加している募集

多様性を考える

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?