見出し画像

【和訳】Why Don't We-How Do You Love Somebody

この曲の一部がインスタに上がった時から絶対好きになるって確信しました
MVも大好きで最高です
Love Backの天使の輪も最高です(特に最後のコービン可愛すぎる)

和訳は参考程度にお願いします

Every day, every night
毎日、毎晩
I can only think of us
僕らのことを考えてばかりだ
On the coast in July
7月の海岸で
When you thought you said too much
君が言いすぎたって思った時
Guess it don't always go
多分いつもその通りにはいかないんだ
Like the stories we’ve been told
僕らがよく聞いていたようには
'Cause you're gone and you’re fine
だって君は行ってしまったけど大丈夫そうだ
I'm laying here fucked up
僕はここで横になって打ちひしがれてるのに

Oh, I wonder
どうなんだろう
Did emotions fade with the summer?
想いは夏と一緒に消えていったのかい?
Like an ocean wave took me under
海の波が僕をさらうように
And you left without a sound
君が音もなく去っていったように

Baby, baby, tell me how
ねえ教えてくれよ
How do you love somebody?
どうやって愛するんだ?
How do you love somebody else?
どうやって他の誰かを愛するんだ?
'Cause when you left, I lost myself
君が去った時、僕は自分を失ってしまったから
Baby, baby, tеll me how
教えてくれよ
How do you love somebody?
どうやって誰かを愛するんだ?
How do you numb thе pain so well?
どうやったらそんなに痛みを感じなくなるんだ?
'Cause when you left, I lost myself
君が去った時、僕は自分を失ってしまったから
How do you love somebody else?
どうやって他の誰かを愛するんだ?

Seven missed calls, you're really keeping your distance
7回の不在着信、君は本当に距離を保ってるね
I know that I tried at givin' you what you're missin'
君が恋しがってるものを与えてみたんだ
Stab my back, no chance to heal at all, oh
でも裏切られて、もう完全には回復しないよ

Oh, I wonder
どうなんだろう
Did emotions fade with the summer?(Summer)
想いは夏と一緒に消えていったのかい?
Like an ocean wave took me under
海の波が僕をさらうように
And you left without a sound
君が音もなく去っていったように

Baby, baby, tell me how
ねえ教えてくれよ
How do you love somebody?
どうやって愛するんだ?
How do you love somebody else?
どうやって他の誰かを愛するんだ?
'Cause when you left, I lost myself
君が去った時、僕は自分を失ってしまったから
Baby, baby, tеll me how
教えてくれよ
How do you love somebody?
どうやって誰かを愛するんだ?
How do you numb thе pain so well?
どうやったらそんなに痛みを感じなくなるんだ?
'Cause when you left, I lost myself
君が去った時、僕は自分を失ってしまったから
How do you love somebody else?
どうやって他の誰かを愛するんだ?

I just don't get it, how you left so quick
理解できないんだ、どうやってそんなに早く行ってしまったのか
Just fifteen minutes, now you textin’ him
たったの15分で、今君は彼に連絡してる
I just don't get how you left so quick
理解できないんだ、どうやってそんなに早く行ってしまったのか
You broke my heart and I'm a mess again
君に傷つけられて僕はまた混乱してるよ
I just don't get it, how you left so quick
理解できないよ、どうやってそんなに早く行ってしまったのか
Just fifteen minutes, now you textin’ him
たったの15分で、今君は彼に連絡してる
You broke my heart and I'm a mess again
君に傷つけられて僕はまた混乱してるよ

How do you love somebody?
どうやって愛するんだ?
How do you love somebody else?
どうやって他の誰かを愛するんだ?
'Cause when you left, I lost myself
君が去った時、僕は自分を失ってしまったから
Baby, baby, tеll me how (Tell me how)
教えてくれよ
How do you love somebody?
どうやって誰かを愛するんだ?
How do you numb thе pain so well?
どうやったらそんなに痛みを感じなくなるんだ?
'Cause when you left, I lost myself
君が去った時、僕は自分を失ってしまったから
How do you love somebody else? (Yeah)
どうやって他の誰かを愛するんだ?

Always go
いつもその通りにはいかないんだ
Like the stories we’ve been told
僕らがよく話してたようには
'Cause you're gone and you’re fine
だって君は行ってしまったけど大丈夫そうだ
I'm laying here fucked up
僕はここで横になって打ちひしがれてるのに


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?