見出し画像

久々に囲碁将棋の話題を。 😊🍙🇯🇵

おはようございます。

昨日は将棋と囲碁とオセロをプレーしました。

私はこの中ではオセロが最も得意です。しかし囲碁も少し上達してきました。盤面の展開が読めるようになりました。勝ち目がないと見ると撤退することができます。

将棋も楽しいですよね。上手い人にはなかなか勝てませんが、奥が深くて趣があります。認知症の予防になるので続けていきたいです。

家族ともまたプレーしたいですね。今度のテレビ電話で言ってみようと思います。

今日もワンダフルな一日をお過ごしください!😄🍳🧧


Good morning.

Yesterday, I played shogi, Go, and Othello.

Of these, I'm best at Othello. However, I have also improved a little at Go. I can now read the situations on the board. If I see no chance of winning, I can retreat.

Shogi is also fun. It's hard to beat people who are good at it, but it's profound and interesting. I want to continue playing because it helps prevent dementia.

I'd like to play with my family again. I'll try to say it on the next video call.

ここから先は

952字

スタンダードプラン

¥300 / 月
初月無料
このメンバーシップの詳細

コンテンツの更なる改善に向けて、使わせていただきます。サポートは少額でもありがたいです。よろしくお願いいたします。m(_ _)m