4/17「手放す」〜ACA今日の瞑想

4/17「手放す」

アダルトチャイルドにコントロールを手放すことを求めるのは、飛行機からパラシュートなしで飛び降りるのを求めるのと同じようなものだ。回復がなければ、アダルトチャイルドはコントロールを手放す怖れの中で生きる ことになる。】BRB p.39

かつてカウンセラーは、「アダルトチャイルドがそんなにも全ての物事を必死になって強く握りしめるのは、手放したら良くないことが起きるという怖れがあるからだ。」と言った。

怖れは私たちを束縛する。私たちは育つ中で、最も愛する人たちからコントロールすることをしっかり学んだ。

子どもの時私たちは、家に帰るのが怖かった。家から出かけるのが怖かった。間違えるのが怖かった。十分でないことが怖かった。誰かが殴ったり蹴ったりしようとするのが怖かった。毎日の生活が恐怖だった。…このリストは続く。

過去には、私たちの生活で何かが起きると恥や罪悪感を感じた。私たちは息を止めて最悪を予測することを学んだ。

現在、回復プログラムの中で、私たちはハイヤーパワー、サポートグループ、スポンサー、12ステップの道のりなどの手助けで、手放すことを含め、たくさんの新しい行動を学んでいる。

ACAで私たちは、本来の私たちの在り方で、お互いに愛し合い、受け入れ合うことを学んでいる。

葛藤が起きるとーそうしたことは起きるものだとわかっているー、アダルトチルドレンとして私たちは、安心して心地よく過ごせるようになるまで、一つひとつの出来事や毎日を反応する人でなく自ら行動する人になる機会として活かす。

今日私は、リラックスして私の力が及ばないことについてよく考える強さをハイヤーパワーに求め、「手を放し、神に任せる」というスローガンを思い出す。

April 17

Letting Go

"To ask an adult child to surrender control is like asking someone to leap from an airplane without a parachute. Without recovery, an adult child can live in terror of letting go of control." BRB p. 39

A counselor once said the reason adult children have such a tight death-grip on everything is because we're afraid if we let go, things won't be okay. Fear holds us in bondage. We learned it so well growing up from those we loved most. As children we were afraid to go home, afraid to leave home, afraid we did something wrong, afraid we weren't good enough, afraid somebody was going to get hit or kicked, or we feared for our lives…and the list goes on.

In the past, when things happened in our lives, we felt guilt or shame. We learned how to hold our breath and expect the worst. Today, in our recovery program, we learn many new behaviors, including letting go with the help of our Higher Power, our support group, our sponsor, and the roadmap of the Twelve Steps.

In ACA we learn to love and accept each other just the way we are. When conflict arises - and we know it will - we, as adult children, have the opportunity to practice each and every day how to become actors, not reactors, until we feel safe and comfortable.

On this day I will remember the slogan, ‘Let Go and Let God,' asking my Higher Power for the strength to relax and reflect on the things I am powerless over.

******
※ACA WSO"Our ACA Meditation of theDay"
より
******
回復から大きく外れていると感じる経験をしました。回復の助けになる行動から遠ざかっていました。今できることとして、自分の落ち着きのため、毎日届くACAのアファメーションを和訳してみます。どのくらいできるかわからないし、「自己充足的」と言われる行動かもしれないけれど、まずはやってみます。


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?