[歌詞和訳] La La Lost You / 88rising & NIKI

https://www.youtube.com/watch?v=ErmgY5GX_wI&pp=ygUObGEgbGEgbG9zdCB5b3U%3D

https://www.youtube.com/watch?v=5YlJt5EYrlM&list=LL&index=3

個人的にはアコースティックverの方が好き。


ーLyrics 歌詞ー
[Verse 1]
While I'm on Sunset, are you on the subway?
私が夕陽を見てるとき、あなたは地下鉄に乗ってるのかな?

While I drive are you gettin' on the L-train?
私が運転してるとき、ちょうどあなたはL線の電車に乗り込んだところ?

I mean, Manhattan's nice, but so are Malibu nights
マンハッタンは良い街だよね、でもマリブの夜もすごく良いんだよ

You would know if you stayed
ここにいたら同じ気持ちだったはず

You would know if you put up a fight
続けてれば同じ気持ちだったはず

Your toes turn blue in winter, I'm gettin' red, rum
冬、あなたのつま先は青ざめる 今、私は酔って赤くなってる

Does the trick for all of the things left unsaid, I'm
ラム酒が言えなかったすべてのことを誤魔化してくれる

Missin' our drunken 2 A.M. strolls in K-Town
夜中の2時に酔っ払って、ふたりでコリアンタウンを散歩したのが懐かしい

Now you're chasin' fake highs in the Upper West Side
今あなたはアッパーウエストサイドでハイなフリをするのに必死


[Pre-Chorus 1]
And fuckin' on Brooklyns in Brooklyn
ブルックリンでブルックリンっぽい人とやって

Your Chelseas in Chelsea
チェルシーにはまた別の人がいて

Hope that eases the pain, so you remember to miss me
そうやって痛みをまぎらわせばいい それで私のことが恋しいって思い出すの

And you sold your car, now you walk for miles
あなたは車も売ってしまって、今じゃ数マイルも歩いてる

Bet your feet feel numb
足が痺れてるでしょ

Crosswalks in my mind are shaky, so please hold on tight
危なっかしい横断歩道があったはず、お願いだからしっかりつかまって歩いてね

[Chorus]
All my demons run wild
私の中の悪魔はやりたい放題やってる

All my demons have your smile
私の中の悪魔はあなたの笑顔を忘れられない

In the city of angels, in the city of angels
天使の名のつくこの街で

Hope New York holds you
ニューヨークがあなたを包んでくれるといい

Hope it holds you like I do
私があなたを抱きしめるように

While my demons stay faithful
私の中の悪魔が裏切れないでいるあいだに

In the city of angels
天使の名のつくこの街で

[Verse 2]
Summer's endin' now and the nights are coolin' down
夏が終わろうとしてる、夜がだんだん涼しくなってきた

Remember last winter when we would drive around?
去年の冬にドライブしたのを覚えてる?

Silverlake, Hollywood, pretty little white lies got me good
シルバー湖やハリウッドへ行って、他愛もない嘘で笑わせてくれて

Thought this was love, I was misunderstood, mmm
これが愛なんだって思ったの でも勘違いだった

[Pre-Chorus 2]
Feelin' low on the low, drivin' through NoHo
ひどい気分でノーホーをドライブする

If I'm honest, I'd call, but I'm trying to let go
本当は電話をかけたいけど、手放さなきゃいけない

And I hope you're happy, livin' life in taxis
あなたが幸せでいることを祈ってる タクシーに乗ってばかりの暮らしでも

But you'll always have me, you'll always have me
あなたの中に私は残り続けるでしょ、残ってるでしょ

[Chorus]
All my demons run wild
私の中の悪魔はやりたい放題やってる

All my demons have your smile
私の中の悪魔はあなたの笑顔を忘れられない

In the city of angels, in the city of angels
天使の名のつくこの街で

Hope New York holds you
ニューヨークがあなたを包んでくれるといい

Hope it holds you like I do
私があなたを抱きしめるみたいに

While my demons stay faithful
私の中の悪魔が裏切れないでいるあいだに

In the city of angels
天使の名のつくこの街で


Release Date  October 11, 2019
Written by NIKI & Jacob Ray
Produced by Isaac Valenzuela & Jacob Ray


移動手段として車が欠かせないLAと、地下鉄やタクシーが主要な交通手段であるニューヨークを並列させた歌詞から始まるこの曲。
現在の生活(LA)と過去の生活(NYC)の違いを語り、ニューヨークに残った元恋人との思い出を振り返ります。
天使の名のつく街(LA)で暮らしながら、自分の中の悪魔は元恋人を批判しながらも、元恋人を忘れられず、次の恋をすることもできず、ただ元恋人の幸せを願うという、失恋後の複雑な気持ちを綴った曲となっています。



この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?