見出し画像

【詩】自転車


私は自転車 
どなたか乗ってくださいな 

私のスタンド上げて 
私のサドルに腰かけて 

私のハンドルつかんで 
私のペダルを踏んで 

車輪がまわる 
私が動く 

車輪がまわる 
あなたも動く 

ふたりは走る 
風を切って 

遠いところ 
うんと遠いところまで 

あなたの足が 
あなたを運ぶ 

私も一緒 
どうぞ運んでくださいな 


Bicycle 


I am a bicycle 
Please do not ride anyone 

Raise my stand 
Sitting at my saddle 

Grasp my handle 
Stepping on my pedal 

The wheel turns 
I move 

The wheel turns 
You also move 

The two run 
Cut the wind 

Far away 
To far and far 

Your feet carry you 

Please carry with me as well 

動画のための歌や朗読音声、募集中。https://tomekantyou.hateblo.jp/