見出し画像

囲い牛


いつの間にか僕は牛になっている。

好かれている僕がなにもしないから
彼女を泣かせてしまったという理由で

クラスの女の子たちが僕を取り囲み
縫い針を手にして僕の体を刺している。

チクチクするような痒みを感じるけれど
それらしい痛みはほとんど感じない。

他人の痛みどころか自分の痛みさえ
もう僕は感じなくなっているのだ。

取り囲む有刺鉄線の柵の杭の一本が
僕が本当に好きな女の子だったから。

どのように開放されたか記憶にないが
おそらく囲いを破って逃げたのだろう。

以上、情けない囲い牛だった僕の話。


Enclosure Bull


Before I knew I was a bull.

The girls in the class surround me and stab my body
with a sewing needle in hand because I am the subject she likes,
because I made her cry to not do anything.

I feel a prickling itch but I hardly feel such pain.

Even my own pain, not pain from others, I have not felt anymore.

One of the piles of the surrounding barbed wire fence
was a girl I really liked.

I do not remember how it was opened,
but probably I broke the enclosure and ran away.

More than that, my story that was a miserable enclosure bull.

動画のための歌や朗読音声、募集中。https://tomekantyou.hateblo.jp/