見出し画像

[和訳/歌詞]Post Malone - When I'm alone

[Verse 1]

We made a pact,
僕たちは約束した

you'd take me back,
君は何度も僕をそこに引き戻してくれる

always, again
ほら、まただ

I'm bleedin' out, I need you now,
僕はもう血だらけだ、今君が必要なんだ

can't let you win
でも君を勝たせてあげることができない

I want it all, I want it all,
全部欲しいんだ

I push so hard, I break it
けど強く迫ると壊してしまう

My only home went down in smoke
唯一の家は煙の中に沈んでゆく

It's bittersweet, I taste it
ほろ苦くて、おれはそれを強く欲してしまうんだ

So, are you lonely?
「なんであなたは一人なの?」

'Cause I'm healin' slowly
「傷をゆっくり癒しているんだよ」

In a moment, your memory is fading on me
一瞬にして君の記憶が俺に流れ込んでくる

Got no expectations now that I'm forsaken
ふとしたときに見捨てられた気分になる

Let's see what I'm made of,
俺が何からできているか確かめてみよう

find out if I can take it, now
それを受け入れられるのかどうか今にわかるよ

[Chorus]

When I'm alone, pretend I'm letting you go
一人でいるとき君を手放したフリをした

Just tell me who to blame for this
これは誰の責任なんだ

When wakin' up, feels like a punch in the gut
目が覚めると心を殴られた気分になる

Just tell me, who's to blame for this?
これは誰の責任なんだ?教えてくれよ

[Verse 2]

All I wanted was a piece of decent on the side (On the side)
俺が欲しかったのは、まともで普通な一面だけだった

When we go to bed, she be creepin' on my side (On my side)
ベットに入ると彼女は俺のそばに潜り込んでくるんだ

I was drinkin' all day, I let her spend the night
俺は四六時中飲んだくれて、彼女に一晩を過ごさせた

When I took her home, she left somethin' in my ride, in my ride (Damn)
家まで送り届けたのに、車に何かを残して行ったんだ(やられた)

Then my baby found out
そして彼女は気づいたんだ

Now I'm livin' in a hotel, livin' in a hotel
俺は今ホテルに泊まっている

Ain't that bad, I got room service
そんなに悪くないよ、ルームサービスを頼んだからね

Livin' in a hotel, livin' in a hotel
俺は今ホテルに泊まっている

What your life like?
君の人生はどんななんだろう?

Need a lifeline right now
今すぐライフラインが必要なんだ

Ninety-nine nights, tryna get my mind right now
数えきれない夜、自分の考えを理解しようとした

Life is sour, even when I'm in the limelight now
人生は酸っぱくて、それでも俺は今スポットライトに照らされている

But I try somehow
でもなんとかもがいているんだ

[Chorus]

When I'm alone, pretend I'm letting you go
一人でいるとき君を手放したフリをした

Just tell me who to blame for this
これは一体誰の責任なんだ?

When wakin' up, feels like a punch in the gut
目が覚めると心を殴られた気分になる

Just tell me, who's to blame for this?
これは誰の責任なんだ?教えてくれよ




song credits
Performed by Post Malone
Co-Produced by Louis Bell
Release Date : June 3, 2022

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?