見出し画像

『Teardrops』

I'm running outta teardrops, let it hurt till it stops
I can't keep my grip, I'm slipping away from me
Oh, God, everything is so fucked, but I can't feel a thing
The emptiness is heavier than you think

Bring Me The Horizon『Teardrops』

こんにちは。
どうも、けこぜろです。

いよいよ12月も折り返しに入ります。
あと10日ほど投稿を続けたら、1年の振り返り記事を連続投稿するつもりですが、今から何を書くか考えなきゃですね。
そういえば昨日はNintendo Switchの振り返りが公開されました。

Nintendo SwitchよりPlayStation 5で遊ぶことが多いのであまり面白みはありませんでしたが、とりあえずの振り返りとなりました。
詳しくはまた年末に話しますね。

今年はゲームよりも音楽に多く触れていた気がします。
年始から浜田省吾のライブに行きましたし、1年を通してBring Me The Horizonを聴いた上、来日フェスにも参加しました。
何だかもうずっと聴いていた気がしています。

ということで、今回はBring Me The Horizonの音楽を紹介します。
アルバム『POST HUMAN: SURVIVAL HORROR』より『Teardrops』について。



Teardrops

Teardrops

We hurt ourselves for fun
Force-feed our fear until our hearts go numb
Addicted to a lonely kind of love
What I wanna know

Is how we got this stressed out, paranoid
Everything is going dark
Nothing makes me sadder than my head

I'm running outta teardrops, let it hurt till it stops
I can't keep my grip, I'm slipping away from me
Oh, God, everything is so fucked, but I can't feel a thing
The emptiness is heavier than you think

I'm tripping on the edge
High as a kite, I'm never coming down
And if you hear me, guess you know how it feels
To be alone

So how'd we get this stressed out, paranoid?
Everything is going dark
Nothing makes me sadder than my head

I'm running outta teardrops, let it hurt till it stops
I can't keep my grip, I'm slipping away from me
Oh, God, everything is so fucked, but I can't feel a thing
The emptiness is heavier than you think

Suicidal, violent tragic state of mind
Lost my halo, now I'm my own anti-christ
Suicidal, violent, tragic state of mind
Lost my halo, now I'm my own anti-christ

I'm running outta teardrops, let it hurt till it stops
I can't keep my grip, I'm slipping away from me
Oh, God, everything is so fucked, but I can't feel a thing
The emptiness is heavier than you think
I'm running outta teardrops, let it hurt till it stops
I can't keep my grip, I'm slipping away from me
Oh, God, everything is so fucked, but I can't feel a thing
The emptiness is heavier than you think

(Teardrops)
(Teardrops)
(I'm running outta teardrops)
The emptiness is heavier than you thin

Bring Me The Horizon『Teardrops』

『Teardrops』は2020年にリリースされたBring Me The HorizonのEPアルバム『POST HUMAN: SURVIVAL HORROR』の3曲目です。
先月開催されたフェス「NEX_FEST」でも聴くことができました。
こちらのフェスでも3曲目でしたね。

この曲が収録されているアルバム『POST HUMAN: SURVIVAL HORROR』は、僕が初めて聴いたBring Me The Horizonのアルバムでした。
元々このバンドを知ったのはゲーム『DEATH STRANDING』に収録されていた『Ludens』からで、この曲が収録されている『POST HUMAN: SURVIVAL HORROR』を聴いてBring Me The Horizonをちゃんと知りました。
初めは激しい曲も多くてイマイチな印象でしたが、聴き込むたびに良さを感じてきたアルバムでしたね。
今となっては1番好きなアルバムです。



まとめ

こんな感じで、Bring Me The Horizonの『Teardrops』の紹介でした。
曲としても中々に好きですし、今回初めてミュージックビデオを見ましたが中々に素敵でした。
改めてしっかり歌詞を読み込むことで、これまでただ耳で聴いていただけのBring Me The Horizonの音楽の本質に触れることができている気がしています。

それでは、また。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?