見出し画像

Tied Together With A Smile - Taylor Swift

この曲は、「しんどくてもきっと大丈夫になるから」っていう励ましの言葉よりも、しんどい思いをしている子のリアルな気持ちを言葉で紡いで、そんな子たちに寄り添うような曲。辛い思いを沢山してきた側のTaylorだから書ける歌詞ですね。



Seems the only one who doesn't see your beauty

あなたは自分自身の美しさに気付いていないみたい

Is the face in the mirror looking back at you

鏡に映るその顔はあなたを見ているかしら

You walk around here thinking you're not pretty

あなたは自分のことを可愛くないって思っているけど

But that's not true 'cause I know you

でもそれは間違い、だって私はあなたのことを知ってるから


Hold on, baby; you're losing it

ベイビー踏ん張って、もう心がぎりぎりなのね

The water's high, you're jumping into it

高く打つ波の中にあなたは飛び込んで

And letting go, and no one knows

そして手放そうとしてる、でも誰も気付かない

That you cry; but you don't tell anyone

あなたが涙を流してることに そしてあなたも誰にも言わないの

That you might not be the golden one

自分は特別な人じゃないかもしれないってこと

And you're tied together with a smile

笑顔を作って繋ぎとめようとしてるけれど

But you're coming undone

もうその糸も切れてしまいそう


I guess it's true that love was all you wanted

その愛はあなたが求めていた全てだったのね

'Cause you're givin' it away like it's extra change

だってあなたはまるでお釣りを渡すようにその愛を与えていたから

Hoping it will end up in his pocket

それを彼がポケットにしまってくれることを願いながら

But he leaves you out like a penny in the rain

だけど彼はあなたを硬貨のように雨の中に置き去りにした

Oh, 'cause it's not his price to pay

それは彼にとっては価値がないものだから

It's not his price to pay

彼にとって価値はないの


Hold on, baby; you're losing it

ベイビー踏ん張って、もう心がぎりぎりなのね

The water's high, you're jumping into it

高く打つ波の中にあなたは飛び込んで

And letting go, and no one knows

そして手放そうとしてる、でも誰も気付かない

That you cry; but you don't tell anyone

あなたが涙を流してることに そしてあなたも誰にも言わないの

That you might not be the golden one

自分は特別な人じゃないかもしれないってこと

And you're tied together with a smile

笑顔を作って繋ぎとめようとしてるけれど

But you're coming undone

もうその糸も切れてしまいそう


Hold on, baby; you're losing it

ベイビー踏ん張って、もう心がぎりぎりなのね

The water's high, you're jumping into it

高く打つ波の中にあなたは飛び込んで

And letting go, and no one knows

そして手放そうとしてる、でも誰も気付かない

That you cry; but you don't tell anyone

あなたが涙を流してることに そしてあなたも誰にも言わないの

That you might not be the golden one

自分は特別な人じゃないかもしれないってこと

And you're tied together with a smile

笑顔を作って繋ぎとめようとしてるけれど

But you're coming undone

もうその糸も切れてしまいそう


You're tied together with a smile

笑顔を作って繋ぎとめようとしてるけれど

But you're coming undone, oh

もうその糸も切れてしまいそう

Goodbye, baby

別れを告げるのよ、ベイビー

With a smile, baby, baby

笑顔で

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?