見出し画像

The Outside - Taylor Swift

学生時代、Taylor自身が周りになじめなかった頃の気持ちを書いた曲。その頃のTaylorのもどかしさや不安が伝わってきます。

こういう経験をしたからこそ今の強くて魅力的なTaylorがいるんだろうな。



I didn't know what I would find

何が見つかるかなんて分からなかった

When I went lookin' for a reason

理由を探しに行ったのに

I know I didn't read between the lines

言葉に隠された意味が見えてこなかった

And baby I've got nowhere to go

ベイビー、私が行ける場所はどこにもないの

I tried to take the road less traveled by

ほとんどの人が選ばない道を行こうとしている

But nothing seems to work the first few times, am I right?

最初は何も上手くいかないように思えるの、そうでしょう?


So, how can I ever try to be better?

良い子になるにはどうすればいいの?

Nobody ever let's me in

誰も私を仲間に入れてくれない

And I can still see you, this ain't the best view

まだあなたの姿が見える、最高の景色とは言えないわ

On the outside looking in

外側から中をのぞき込んでいる

I've been a lot of lonely places

孤独な場所は沢山経験した

I've never been on the outside

その場所からまだ外に出られていないの


You saw me there but never knew

そこにいる私を見てもあなたは気付かないのよね

That I would give it all up to be

私は何もかも諦めるってことを

A part of this, a part of you

その中に入れるのなら、あなたの一部になれるなら

And now it's all too late so you see

でも全てもう手遅れよ、あなたも分かるでしょう

You could have helped if you had wanted to

助けようと思えばできたはず

But no one notices until it's too late to do anything

だけど手遅れになるまで誰も気づかなかった


How can I ever try to be better?

良い子になるにはどうすればいいの?

Nobody ever let's me in

誰も私を仲間に入れてくれない

And I can still see you, this ain't the best view

まだあなたの姿が見える、最高の景色とは言えないわ

On the outside looking in

外側から中をのぞき込んでいる

I've been a lot of lonely places

孤独な場所は沢山経験した

I've never been on the outside

その場所からまだ外に出られていないの

Oh yeah

So, how can I ever try to be better?

良い子になるにはどうすればいいの?

Nobody ever let's me in

誰も私を仲間に入れてくれない

And I can still see you, this ain't the best view

まだあなたの姿が見える、最高の景色とは言えないわ

On the outside looking in

外側から中をのぞき込んでいる

I've been a lot of lonely places

孤独な場所は沢山経験した

I've never been on the outside

その場所からまだ外に出られていないの

Oh, oh, oh-oh

Oh, oh-oh

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?