見出し画像

Tim McGraw - Taylor Swift

Taylorの音楽キャリアの始まりの曲。

二人でよく聴いていたアーティストの曲を聞くだけで、その人のことを思い出すのはすごく共感できます。



He said the way my blue eyes shined

彼は言ったの、君の青い瞳の輝きには

Put those Georgia stars to shame that night

ジョージアの星も顔負けだねって

I said, "That's a lie"

私は「そんなの嘘よ」と返した

Just a boy in a Chevy truck

シボレーの車を運転するただの男の子

That had a tendency of gettin' stuck on backroads at night

夜に田舎道を走ってるとよく止まってしまう車ね

And I was right there beside him all summer long

私は夏の間ずっと彼のすぐ隣にいた

And then the time we woke up to find that summer gone

そして目が覚めた瞬間 夏が終わっていたことに気付いたの


But when you think Tim McGraw

だけどあなたがティム・マックグロウを思い浮かべる時

I hope you think my favorite song

私のお気に入りの曲を思い出してくれるといいな

The one we danced to all night long

二人で一晩中踊ったあの曲を

The moon like a spotlight on the lake

スポットライトのように池に映るあの月を

When you think happiness

幸せについて考える時

I hope you think that little black dress

あの黒いワンピースを思い出してくれるといいな

Think of my head on your chest

あなたの胸に乗った私の頭や

And my old faded blue jeans

私の色あせたジーンズを

When you think Tim McGraw

あなたがティム・マックグロウを思い浮かべる時

I hope you think of me

私の事を考えてくれていたらいいな


September saw a month of tears

9月は涙にくれた月だった

And thanking God that you weren't here

あなたがここにいないことを神様に感謝したわ

To see me like that

こんな私を見せなくて済んだから

But in a box beneath my bed

だけど私のベットの下にある箱の中には

Is a letter that you never read

あなたが読むことのなかった手紙が入ってる

From three summers back

3年前の夏に書いた手紙

It's hard not to find it all a little bittersweet

あのほろ苦い時間を思い出さずにはいられない

And lookin' back on all of that, it's nice to believe

だけど全てを振り返ってみると、信じてみてもいいかもって思えるの


When you think Tim McGraw

あなたがティム・マックグロウを思い浮かべる時

I hope you think my favorite song

私のお気に入りの曲を思い出してくれるといいな

The one we danced to all night long

二人で一晩中踊ったあの曲を

The moon like a spotlight on the lake

スポットライトのように池に映るあの月を

When you think happiness

幸せについて考える時

I hope you think that little black dress

あの黒いワンピースを思い出してくれるといいな

Think of my head on your chest

あなたの胸に乗った私の頭や

And my old faded blue jeans

私の色あせたジーンズを

When you think Tim McGraw

あなたがティム・マックグロウを思い浮かべる時

I hope you think of me

私の事を考えてくれていたらいいな


And I'm back for the first time since then

そして私はあれから初めてこの場所に戻ってきて

I'm standing on your street

あなたの家の前の道路に立ってる

And there's a letter left on your doorstep

玄関前の階段に残された手紙

And the first thing that you'll read

あなたが読むその手紙はこう始まるの


Is when you think Tim McGraw

あなたがティム・マックグロウを思い浮かべる時

I hope you think my favorite song

私のお気に入りの曲を思い出してくれるといいな

Someday you'll turn your radio on

いつかあなたがラジオを付けた時

I hope it takes you back to that place

この曲があなたをあの場所へまた連れて行ってくれるといいな

When you think happiness

幸せについて考える時

I hope you think that little black dress

あの黒いワンピースを思い出してくれるといいな

Think of my head on your chest

あなたの胸に乗った私の頭や

And my old faded blue jeans

私の色あせたジーンズを

When you think Tim McGraw

あなたがティム・マックグロウを思い浮かべる時

I hope you think of me

私の事を考えてくれていたらいいな

Oh, think of me, mmm

私の事を


He said the way my blue eyes shined

彼は言ったの、君の青い瞳の輝きには

Put those Georgia stars to shame that night

ジョージアの星も顔負けだねって

I said, "That's a lie"

私は「そんなの嘘よ」と返した

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?