見出し画像

24/7, 365 和訳 洋楽

最近友人のInstagramのストーリーで出会った曲の歌詞が素敵すぎるので、自分なりに和訳してみました🎧

恋人へのまっすぐで一途な思いが詰まった曲🤍
愛する人を大切にしようと思えます。

終わりにSpotifyとYouTubeのリンクを貼るので、
ぜひ聴いてみてくださいね🌿

ちなみに曲名になっている24/365の数字が、サビ部分に散りばめられているんです。
最初の部分は太字にしたので、そこも楽しんでください!

24/7, 365

作詞:Dean Guilbault, elijah woods & Matthew Dubois
作曲:Dean Guilbault, elijah woods & Matthew Dubois

It’s been 3 years and 6 whole months since I saw your face that night
僕が君に出会ってから3年と6ヶ月経ったよ

It took 5 seconds to fall in love and 2 more to make you mine
5秒で恋に落ちて、君が僕のものになるのにもう2秒

Now it’s 4 in the morning, sun set and 7 minutes with you and it’s heaven
今は朝の4時だけど、君と夕焼けを見る7分間は最高で。

Ain't an hour that rolls by,
1時間なんてあっという間で

I love you 24/7, 365
僕は24時間365日いつでも君を愛してる。

Give you my name, if you wanted to
君が望むなら僕の名前をあげるし、

Key to my heart if you want it too
僕の心の鍵だってあげるよ

And I hope and pray that you'll stay right here
‘til we're old and gray in our last few years
それにね、僕らが歳をとって髪が白くなる最期の何年かまでずっと、
君がここにいてくれることを願って、祈ってるんだよ

I’m on a knee I just need a yes
僕は跪いて、ただ君からのYESを待ってる

A couple kids and a picket fence
子供たちと庭のフェンス

Share the memories like an open book
開かれた本のように思い出を共有しようよ

Every page I read it still got me hooked
全部のページが僕を掴んで離さないんだ

And I’m fine spending my whole life on everything you like
それに僕は、僕の人生の全てを君の好きなものに捧げてもいいんだ

Is it obvious that all of this is right?
これがほんとってわかるでしょ?

Cause it’s been 3 years and 6 whole months since I saw your face that night
だって、僕が君に出会ってから3年半経ったよ

It took 5 seconds to fall in love and 2 more to make you mine
恋に落ちるのに5秒、それから2秒で君と付き合った

Now it’s 4 in the morning, sun set and 7 minutes with you and it’s heaven
今は朝の4時だけど、君と一緒に夕日を見る7分はほんとに幸せで

Ain't an hour that rolls by,
1時間があっという間なんだ

I love you 24/7, 365
僕は24時間365日君を愛してる


I’ll share the last bite of every meal
毎回最後の一口をシェアするんだ

I’ll wipe your tears when you're in your feels
君が落ち込んだ時には、僕が君の涙を拭くし

And I’ll hold you close through a thunderstorm
雷雨の時は抱きしめる

When it's cold at night know i’ll keep you warm
夜寒かったら、温め続けるよ

Cause I’m fine spending my whole life on everything you like
だって、僕は、僕の人生の全てを君の好きなものに捧げてもいいんだ

Is it obvious that all of this is right?
これがほんとってわかるでしょ?

Cause it’s been 3 years and 6 whole months since I saw your face that night
だって、君に出会ってから3年半経ったよ

It took 5 seconds to fall in love and 2 more to make you mine
恋に落ちるのに5秒、それから2秒で君と付き合った

Now it’s 4 in the morning, sun set and 7 minutes with you and it’s heaven
今は朝の4時だけど、君と一緒に夕日を見る7分はほんとに幸せで

Ain't an hour that rolls by,
1時間なんてあっという間で

I love you 24/7, 365
僕は24時間368日君を愛してる

I love you 24/7, 365
24時間365日君を愛してる

Now it’s 4 in the morning, sun set and 7 minutes with you and it’s heaven
今は朝の4時だけど、君と一緒に夕日を見る7分はほんとに幸せで

Ain't an hour that rolls by,
1時間なんてあっという間だよ

I love you 24/7, 365
24時間365日君を愛してる

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?