見出し画像

Beyoncé - If I Were A Boy('08)

[Verse 1]
If I were a boy Even just for a day
たった1日でも、私が男の子だったら
I'd roll out of bed in the morning
朝、ベッドから飛び起きて
And throw on what I wanted then go
着たいものを着て出かける
Drink beer with the guys
そして男友達とビールを飲んで
And chase after girls
女の子を追いかけるの
I'd kick it with who I wanted
遊びたい女の子と遊んで
And I'd never get confronted for it
きっと、そのことについて責められることはないでしょうね
'Cause they'd stick up for me
だって男友達たちは、僕のことを庇ってくれるだろうから

[Chorus]
If I were a boy

もし私が男の子だったら
I think I could understand
多分、理解できると思うわ
How it feels to love a girl
女の子を愛するってどんな気持ちかってことを
I swear I'd be a better man
そして『もっといい男になる』と誓って
I'd listen to her
彼女の話をちゃんと聴くの
'Cause I know how it hurts
だって私、どんなに辛いことか知ってるから
When you lose the one you wanted
心から欲しいと思った人を失う苦しさを
'Cause he's taken you for granted
だけど彼はあなたのことを“いて当たり前の存在だ”と思っていて
And everything you had got destroyed
そしてあなたが持ってるものまで全て壊されてしまう

[Verse 2]
If I were a boy

もし私が男の子だったら
I would turn off my phone
携帯の電源を切って
Tell everyone it's broken
みんなに『別れたんだ』て伝えるでしょうね
So they'd think that I was sleepin' alone
そしたらきっと彼らは僕が独りで寝てるって思うだろうし
I'd put myself first
自分のことを一番に考えて
And make the rules as I go
自分がやりたいようにルールを作ってしまう
'Cause I know that she'd be faithful
だって僕は、彼女が従順だって知ってるから
Waitin' for me to come home
僕が家に帰ってくるまで待ってくれるって知ってるから
To come home
家に帰るまでね

[Chorus]
If I were a boy

もし私が男の子だったら
I think I could understand, oh-ooh
きっと理解できると思う
How it feels to love a girl
女の子を愛するってどんな気持ちかってこと
I swear I'd be a better man
もっといい男になるんだと誓って
I'd listen to her
彼女の話をちゃんと聴くわ
'Cause I know how it hurts When you lose the one you wanted (Wanted)
だって、私、愛する人を失うことが、どれだけ辛いことか知ってるから
'Cause he's taken you for granted (Granted)
だけど彼はあなたのことを“いて当たり前の存在だ”と思っていて
And everything you had got destroyed
そしてあなたが持ってるものまで全て壊してしまうの

[Bridge]
It's a little too late for you to come back

戻ってくるのが遅すぎたわ
Say, it's just a mistake, think I'd forgive you like that
“ただミスしただけじゃないか”と言って
きっと許してくれると思ってるでしょう
If you thought I would wait for you
もし私があなたのことを待ってるんだと思ったなら
You thought wrong
それは間違ってる

[Chorus]
But you're just a boy

だけどあなたはただの男の子だもんね
You don't understand (Yeah, you don't understand, oh)
あなたは理解しないでしょう(ええ、理解しない)
How it feels to love a girl
女の子を愛するってどんな気持ちかってこと
Someday, you'll wish you were a better man
いつか、もっといい男になるんだと願ったって
You don't listen to her
あなたは彼女の話を聴きはしない
You don't care how it hurts
あなたは彼女の痛みに気づくことすらしない
Until you lose the one you wanted
あなたが彼女を失うまで
'Cause you've taken her for granted
だってあなたは彼女のことを“いて当たり前の存在だ”と思っていて
And everything you have got destroyed
そのことで、全てが壊れてしまう

[Outro]
But you're just a boy
だけど、あなたはただの男の子だもんね

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?