見出し画像

Mojiface in America 054 手を合わせる


Thank you! Thanks!! サンキュー サンクス!

KonMari is wonderful!! 
こんまりすばらしいわ!
Tiding up with Marie Kondo
マリエコンドーとお片づけ
Yes, she is great!! I love her beautiful smile and I am happy she is so popular!!
彼女すごいよね!笑顔もとってもきれいだし。こんなに大人気なのがうれしいです。

But Japanese people don’t place hands together to say thank you, do you?
でも日本人て ありがとうと言う時に手を合わせたりしないよね?
No… 
しないわ・・

I think she just hold the thing politely with both hands..
こんまりさんは捨てる物を丁寧に持ってるだけだと思うんだけど
We put our palms together when we ask a favor, pray, and apologize.
私たちが手を合わせるのはお願いする時、祈る時、謝るときかなあ。
Thank you with Shinto & Buddhism?
神道&仏教的なありがとう?

ネ(ne), ネッ(ne?), orね(ne) means “isn’t it?” or “right?”.
ネ、ネッ、ね は ですよね?そうよね? を意味します。


Also before and after meals
それと食事の前と後に(手を合わせ)
Itadaki masu Gochisou sama
いただきます ごちそうさま


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?