【和訳】Starman/David Bowie




Didn't know what time it was and the lights were low
I leaned back on my radio
Some cat was layin' down some rock 'n' roll 'lotta soul, he said

何時くらいだっただろう、明かりは暮れていて
ぼくはラジオの方に身を乗り出してた
猫が横たわって、
ラジオの司会者は、「ロックに魂をまかせろ」って

Then the loud sound did seem to fade
Came back like a slow voice on a wave of phase
That weren't no D.J. that was hazy cosmic jive

そしたら突然音楽が消えって言って
だんだんゆっくりとした声に変わっていった
あの声はDJじゃなくて、宇宙的な声だった

There's a starman waiting in the sky
He'd like to come and meet us
But he thinks he'd blow our minds

スターマンが空で僕らを待っている
彼は僕らに会いたいみたいだけど
僕らを驚かせないか心配している

There's a starman waiting in the sky
He's told us not to blow it
'Cause he knows it's all worthwhile

スターマンが空で僕らを待っている
彼らは僕らに言った「驚くなよ」って
だって、本当にわくわくする出来事だったから

He told me
Let the children lose it
Let the children use it
Let all the children boogie

彼が言ったんだ
子供たちに日常を忘れさせて、
羽目を外させて、
そして好きにダンスさせてやれって

I had to phone someone so I picked on you
Hey, that's far out so you heard him too
Switch on the TV we may pick him up on Channel Two

スターマンが言ったんだ、
「誰かに電話しなきゃならなかったから、君を選んだんだよ」って
遠くからの電波受信、君も聞こえただろ
TVのチャンネルを切り替えたら、チャンネル2番で彼が映るかもね

Look out your window I can see his light
If we can sparkle he may land tonight
Don't tell your poppa or he'll get us locked up in fright

窓の外を見ると、彼の明かりが見える
もし僕らが輝いて彼に知らせれられたら、
スターマンは今夜にでも地球に上陸するかもね
パパには内緒だよ、驚いて僕らを家に閉じ込めようとするはず

There's a starman waiting in the sky
He'd like to come and meet us
But he thinks he'd blow our minds

スターマンが空で僕らを待っている
彼は僕らに会いたいみたいだけど
僕らを驚かせないか心配している

There's a starman waiting in the sky
He's told us not to blow it
'Cause he knows it's all worthwhile

スターマンが空で僕らを待っている
彼らは僕らに言った「驚くなよ」って
だって、本当にわくわくする出来事だったから

He told me
Let the children lose it
Let the children use it
Let all the children boogie

彼が言ったんだ
子供たちに日常を忘れさせて、
羽目を外させて、
そして好きにダンスさせてやれって

Starman waiting in the sky
He'd like to come and meet us
But he thinks he'd blow our minds

スターマンが空で僕らを待っている
彼は僕らに会いたいみたいだけど
僕らを驚かせないか心配している

There's a starman waiting in the sky
He's told us not to blow it
'Cause he knows it's all worthwhile

スターマンが空で僕らを待っている
彼らは僕らに言った「驚くなよ」って
だって、本当にわくわくする出来事だったから

He told me
Let the children lose it
Let the children use it
Let all the children boogie

彼が言ったんだ
子供たちに日常を忘れさせて、
羽目を外させて、
そして好きにダンスさせてやれって

La, la, la, la, la, la, la, la
La, la, la, la, la, la, la, la
La, la, la, la, la, la, la, la
La, la, la, la, la, la, la, la

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?