見出し画像

洋楽の和訳を英語弱者がしてみる~Lost編~

どうもみなさん、こんにちは。ponta00です。
今回は、maroon5のLostの和訳をしていきたいと思います。
今回もmaroon5で申し訳ないです。
*毎度おなじみ、英語弱者が和訳をやっていますので、間違えてることがあります。ここが違うよとかありましたらコメントよろしくお願いします。
ぜひ聞きながら読んでいただきたいなと思います。


Lost 

Lyrics

Had no connection, no faith or direction, no
関係も持ってないし、運命も方向性も決まってない
Searching and searching for someone to save my soul (Ooh)
僕の魂を救ってくれる誰かを探し続けていたんだ
Ooh, I was swept up in a wave, swept up in a wave
波の中でおぼれていたんだ
be swept up in:心奪われる、夢中になる
Ooh, then I heard you say my name
その時、君が僕の名前を呼んだのを聞いた
Yeah-yeah, yeah-yeah
Lost, I was lost, I was lost 'til you loved me
僕は、迷子だったんだ、君が見つけてくれるまでは,,,,,
Now I'm found, now I'm found, now I'm found
今は、見つけられているよ
Yeah, you took me to a place, it was safe, it was sound
君が連れて行ってくれたんだ、そこは安全なように思えた
Lost, I was lost, now I'm found
迷子だったんだけど見つかったんだ
Lost, I was lost, I was lost 'til you loved me
迷子だったんだ、君が僕を愛してくれるまでは、
Now I'm found, now I'm found, now I'm found
見つかったんだ
Yeah, you took me to a place, it was safe, it was sound
君が連れて行ってくれた場所は、安全なように聞こえた
Lost, I was lost, now I'm found
見つかったんだ、やっとね
I was so broken, my heart was an empty space
僕は、とても壊れていた。僕の心には、穴が開いていたんだ
Life was a joke 'til the moment I saw your face
君の顔を見るその瞬間までは、人生なんて冗談だったんだ
Saw your face, saw your face
君の顔を見るまでは
Ooh, I was swept up in a wavе, swept up in a wave
波にのまれて、溺れていたんだ
Ooh, then I hеard you say my name
その時、君が僕の名前を呼んでくれた
Yeah-yeah, yeah-yeah
Lost, I was lost, I was lost 'til you loved me
君が愛してくれるまでは、僕は迷子だったんだ
Now I'm found, now I'm found, now I'm found
だけど、やっと見つかった
Yeah, you took me to a place, it was safe, it was sound
君が連れて行ってくれた場所は、安全なように思えたんだ
Lost, I was lost, now I'm found
迷子だったんだけど、君が見つけてくれたんだ
Lost, I was lost, I was lost 'til you loved me
君が愛してくれるまで、僕は迷子だったんだ
Now I'm found, now I'm found, now I'm found
迷子だったんだ
Yeah, you took me to a place, it was safe, it was sound
君が連れて行ってくれた場所は、安全なように思えたんだ。
Lost, I was lost, now I'm found
迷子だったけど、君が見つけてくれたんだ
Ooh-ooh-ooh, again (Again)
Ooh-ooh-ooh, again, yeah (Again)
Ooh-ooh-ooh, again (Again)
Ooh-ooh-ooh, again, yeah (Again)
Ooh, I was swept up in a wave, swept up in a wave
波の中で溺れていたんだ
Ooh, I was fadin' when you came
君が来たとき、僕は衰えていたんだ
Yeah-yeah, yeah-yeah, yeah
Lost, I was lost, I was lost 'til you loved me (I was lost, lost)
迷子だったんだ、君が僕を愛してくれるまでは、
Now I'm found, now I'm found, now I'm found (Now I'm found, found, found)
だけどやっと見つけてくれた。
Yeah, you took me to a place, it was safe, it was sound (Yeah, yeah, yeah)
君が連れて行ってくれた場所は、安全なように思えたんだ。
Lost, I was lost, now I'm found (Oh yeah)
迷子だったけど、君が見つけてくれたんだ
Lost, I was lost, I was lost 'til you loved me (I was lost, lost)
迷子だったんだ、君が僕を愛してくれるまでは,,,,,
Now I'm found, now I'm found, now I'm found (Now I'm found, found, found
見つけてくれたんだ
Yeah, you took me to a place, it was safe, it was sound (Ooh, yeah, yeah)
君が連れて行ってくれた場所は、安全なように思えたんだ。
Lost, I was lost, now I'm found
迷子だったけれど、君が見つけてくれたのさ


よくわからん訳になってしまいました。
おそらく、今まで、愛に渇望していたけれど、君という居場所を見つけたってことなんじゃないかなと思います。

最後まで読んでいただきありがとうございました。良ければスキを押していただければ嬉しいです。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?