見出し画像

November 7, 2023: Studying Maths (26), Proofs (数学の勉強(26)、証明)

I began to study maths with a new book and it was about proofs that I first I studied with. As I expected, it was so hard that I needed a lot of time to understand it. It explained proofs in such a simple way that I could not fully understand them just with the book. So I needed other tools and mainly used the internet to look up what I could not understand in the book. I also used Google's Bard, an AI tool. It helped me the most. By asking questions about what I had not understood, it gave me answers or hints. Without the tools, I could have hardly understood proofs. And I would have had to give up the book from the beginning.

新しい本で数学の勉強をはじめました。最初に勉強したのが「証明」でした。予想通り、とても難しく、理解するのに時間がかかりました。本では、証明の説明がとても簡単なので、理解できす、他のツールが必要でした。本で理解できなかったことは、主にインターネットを使って調べました。グーグルのバードというAIツールも使いました。これが一番役に立ちました。質問するだけで、答えやヒントをくれます。ツールがなければほとんど理解できなかったと思います。そして、この本を頭からあきらめざるを得ないところでした。




この記事が参加している募集

数学がすき

英語がすき

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?