見出し画像

January 13, 2024: New Keyboard and Mouse (新しいキーボードとマウス)

Soon after the new year began, I began to try a new idea. I had been suffering from a stiff neck. This is because of using a PC. I always had a bad stiff neck when I did something with a keyboard and a mouse. So I struggled to find a way to ease the stiff neck. And I began to try a new trackball mouse around the end of the last year. It helped me to ease the pain a lot. I have not had to use my wrist as much as I used with a regular mouse. However, I still had a stiff neck. It was not as bad as before. But it was still so bad that I could not ignore it. So I looked into what was wrong. And I found that there might be something wrong with the arrangement of the keyboard and the mouse.
I had used a keyboard with ten keys for long stretches. It was so long that I had to place the mouse away from the keyboard and I had to use my arm and wrist a lot to operate the mouse. The operation seemed to take a toll on my body and cause me a bad stiff neck. So I tried a lot of things to find the best arrangement and to ease the pain. I placed the mouse between my body and the keyboard to operate it as close to my body as possible. The change helped me to ease the pain a little, but not as much as I had expected. And I realised that I could not expect a drastic improvement as long as I used the keyboard with ten keys.
So I was determined to stop using the keyboard and to find a keyboard without ten keys. And I bought a Logicool’s keyboard. It is only two-thirds the length of the previous one and looks very small. It is also very thin and has flat keys. At first, I was concerned about whether I would be able to type like I did on the old one. But that was a pointless concern. I was able to type better than I expected. And I was able to reduce the bad stiff neck greatly. I no longer had pain in my arm and wrist.

 新年が明けて間もなく、新しいアイデアを試し始めました。パソコンを使っているので、ずっと肩こりに悩まされていました。キーボードとマウスを使って何かをすると、いつも肩こりがひどかったです。そこで、肩こりを和らげる方法を探すのに格闘しました。昨年末あたりから新しいトラックボールマウスを試すようになりました。そのおかげで、かなり痛みが和らぎました。普通のマウスを使っていた時ほど手首を使う必要がなくなりました。でも、まだ肩はこりました。以前ほどひどくはないのですが、無視できないほどのひどさでした。そこで、何が悪いのか研究しました。そしたら、キーボードとマウスの配置に問題がありそうだと気付きました。
 テンキー付きのキーボードを長い間使っていました。これが長すぎて、マウスをキーボードから離れた場所に置かなければならないため、マウスを操作する際に、腕と手首をかなり使わなければならなかったのです。この操作が体に負担をかけ、ひどい肩こりの原因になっていたようです。そこで、痛みを和らげるために、最適な配置を見つけようといろいろと試してみました。マウスを体とキーボードの間に置いて、できるだけ体の近くで操作するようにしました。これで痛みは少し和らぎましたが、期待していたほどではなかったです。そして、テンキー付きキーボードを使っている限り、劇的な改善は期待できないと悟りました。そこでこのキーボードを使うのをやめ、テンキーがないキーボードを探すことにしました。そしてロジクールのキーボードを買いました。長さは以前のものの3分の2しかなく、とても小さく感じました。また、とても薄く、キーもフラットでした。最初の内は、以前と同じようにタイプできるかどうか心配でした。でも、取り越し苦労でした。思ったより快適にタイプできました。そして、ひどい肩こりもかなり軽減でき、腕や手首の痛みもなくなりました。


この記事が参加している募集

英語がすき

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?