見出し画像

March 5, 2024:Haircut (散髪)

The other day, I finally went to my regular barber shop. It had been two and a half months since I had been there. I had my hair cut very short and was very refreshed.
I am also very grateful for their help in cutting my hair. When I had made the appointment on the phone a few days before, I had asked them to cut my hair on a regular chair instead of a barber chair. I was unsure of being able to sit on the barber chair with my hurt knee. I had also told them that I did not need to have my hair washed and my face shaved.
But when I went to the shop, they asked me to sit on the barber chair and helped me to sit on it. And they cut and washed my hair and shaved my face, as usual. It was a regular service, but it made me feel more refreshed than ever because I was not expecting it this time. I also got a lot of help from them after the service. They helped me to stand up from the chair and to wear a coat while standing on it. Moreover, they gave me my cane when I got off the chair. These extra services made me feel more comfortable and refreshed than ever.
I was acutely aware that I was right to have chosen the shop. I have been using it for a long time and have been on very good terms with them during that time. I would not have got the same service as I had this time if I had not used it for a long time.
I really appreciate a lot of their help for me. I will use it as long as I can go ther on my own.

 先日、ようやくいつもの散髪屋さんに行けました。2ヶ月半ぶりです。髪を短く切ってもらい、とてもさっぱりしました。
また、髪を切る際のサポートに感謝です。数日前に電話で予約した際、理容椅子ではなく普通の椅子でカットしてほしいとお願いしました。膝が痛くて理容椅子に座る自信がなかったのです。また、洗髪と顔剃りは必要ないことも伝えました。
 でも、店に行くと、理容椅子に座るように言われ、座るのを手伝ってくれました。そして、いつものように髪を切り、洗髪し、顔も剃ってくれました。 いつも通りのサービスでしたが、今回は予定していなかったので、いつも以上にさっぱり感がありました。また、サービス終了後もいろいろと助けてもらいました。椅子から立ち上がるのを手伝ってもらい、椅子に立ったままコートを着るのも助けてもらい、更に、椅子から降りるときには杖をとってくれました。このおかげで、今まで以上にきもちよく、リフレッシュできました。
 今回の件で、この店を選んで正解だったと痛感しました。長い間この店を利用しており、その間に良い関係を築いてきました。長く利用していなければ、今回のようなサービスは受けられなかったでしょう。
 本当に感謝です。一人で通える限りは、ずっと使います!


この記事が参加している募集

英語がすき

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?