見出し画像

February 17, 2024: Changing Myself (自分を変える)

I have often heard or seen something about changing myself. I find a lot of books about it and also see the internet world full of websites about it. I admit that they help, to some degree, those who are trying to change themselves. However, how much they are of help depends on the person.
About ten years ago, I tried to change myself. At that time, I was mentally exhausted and would have been diagnosed as having a mental illness like depression if I had gone to see a doctor. I was entirely indisposed to do something. I did what I had to do at the minimum but was not motivated to do anything else.
I had spent such dark days for about a year and had struggled to get out of it. Then, one day, I began to read books about mental coaching by Mitsuo Kodama and Shuichi Tsuji. They helped me to motivate myself and motivated me to try to do something I had avoided. But they did not perfectly help me to motivate myself. Instead, what really motivated me was to find out what I wanted to do. Even when I was mentally exhausted, I kept reading English, mainly English news. One day, I was suddenly motivated to learn English more and began to take a legal English course and a legal English translation course. They gave me great enjoyment and motivated me to do English more. Of course, I have had a lot of difficulties learning English. I had a lot of legal English words and expressions I had not known, and I also found that I was much worse at English writing than others. But I was not discouraged at all. Instead, I was very frustrated with it and encouraged me to do English more and more. At that moment, I felt myself get out of the dark days.

自分を変えることについて、よく見聞きします。これに関する本もたくさん見かけるし、インターネットの世界もこれに関するサイトであふれています。自分自身を変えようとしている人たちにとって、これらがある程度役に立つことは認めます。でも、その程度は人によります。
10年ほど前、ボクも自分を変えようとしました。当時の私は精神的に疲れ切っており、医者に行っていればうつ病などの精神疾患と診断されていたでしょう。何をする気も起こりませんでした。やらなければならない最低限のことはやりましたが、それ以外のことはやる気が起きませんでした。
そんな暗い日々を1年ほど過ごし、そこから抜け出せないでいました。そんなある日、児玉光雄氏や辻秀一氏のメンタルコーチングの本を読みました。お二人の本は、やる気を出すのに役立ち、避けていたことをやってみる気にさせてくれました。でも、やる気が完全に戻った分けではありませんでした。
本当にやる気を起こさせてくれたのは、自分のやりたいことを見つけることでした。精神的に疲れているときでも、英語、主に英語のニュースを読み続けていました。そんなある日、突然、もっと英語を学びたいと思うようになり、法律英語コースと法律英語翻訳コースに通い始めました。このコースがすごく楽しく、もっと英語を勉強しようという気になりました。もちろん、勉強では苦労することもたくさんありました。知らなかった法律英語の単語や表現もたくさんあったし、英文ライティングも他の人よりずっと下手でした。でも、やる気は失せませんでした。それどころか、悔しくて、もっともっと英語を勉強しようと思いました。その瞬間、暗黒の日々から抜け出せた気がしました。

https://note.com/note_yes/n/n1963ddb7d78c



この記事が参加している募集

英語がすき

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?