見出し画像

March 15, 2024: TV Failure (テレビの故障)

The other day, the Android TV at home suddenly got out of order. I pressed a button on a remote control to turn it on. But no picture appeared. Instead, it had the message that it had a poor reception. About five or ten minutes ago, it had worked well, and my wife had enjoyed a TV show. So I was amazed at it and was at a loss for what to do. I told my wife that the TV was out of order. Then, she began to find out what was wrong with it while reading the manual. First, she checked the TV's reception and found it had a good reception. Then, she tried a few other things to fix it, but to no avail. Finally, she decided to reset the TV as there was no other way to repair it. So she pressed the reset button on the back of the TV. It then began to reboot automatically. We were waiting, with breathless interest, to see what would happen. As soon as it finished rebooting, my wife pressed a TV channel button to see if it was fixed. Then the image came up, and it returned to normal. My wife and I were relieved to see the result.
It was a pity that I had to rely on my wife to fix the TV. While she was trying to fix it, I had nothing to do but wait and see what she was doing. She knew a lot more about the TV than I did. So, she did not rely on me at all. On the contrary, I might hinder her as I tended to tell her something irrelevant about the problem. So, I tried to talk to her as little as possible not to bother her while she was fixing it. I have few things I can do for what is at home.

 先日、自宅のアンドロイドTVが突然故障しました。リモコンのボタンを押して電源を入れたのですが、映像が映らなかったのです。代わりに受信状態が悪いというメッセージが表示されました。5分か10分ほど前までは普通に動作し、妻は番組を楽しんでいたのに。だから驚き、どうしたらいいのか途方に暮れました。妻にテレビが壊れたといったら、説明書を読みながら、どこが悪いのかを調べ始めてくれました。まず、テレビの受信状態をチェックしたのですが、問題はありませんでした。それから、いろいろ試してくれましたが、効果はありませんでした。そして最終的に、テレビをリセットすることにしました。テレビの背面にあるリセットボタンを押すと、自動的に再起動し始めました。固唾を飲んで、どうなるかみていました。再起動が終わるとすぐに、妻がテレビのチャンネルボタンを押して直ったかどうかを確かめました。すると映像が映し出され、正常に戻っていました。ボクも妻もほっとしました。
 残念ながら、この件も妻に頼らざるを得ませんでした。妻が直そうとしているかん、ボクは静観しているしかありませんでした。テレビのことをは妻の方がよく分かっていました。そのため、妻は、ボクをまったく当てにしていませんでした。むしろ、ボクは邪魔だったかもしれません。的を得ないことを言いがちなので、嫌がられるのです。そのため、修理している間は、なるべく妻の邪魔にならないように、話しかけないようにしていました。家にあるものに、ボクができることはほとんどありません。

この記事が参加している募集

英語がすき

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?