見出し画像

March 23, 2024: Graduations (卒業)

Now is the season of graduation. In other words, now is the season to say many goodbyes. When I was young, like others, I experienced some graduations, including school graduations. But I had never been sad to part with my classmates. I saw many of my classmates having tears in their eyes and exchanging their sad words at graduation ceremonies. But I was very happy to leave the school and was always smiling. It was the moment of the beginning of my new life, and I was very excited to see the new beginning. My school lives were not always happy, but sometimes, they were hard.
When I was in the third grade of high school, I was completely isolated from my classmates. However, I got through the difficulty by focusing on passing the entrance exams for the university of my choice. So, I put my heart into studying hard. I never worried about what my classmates were thinking about me. I only kept seeing the future and never looked back on what happened in the past.
I have also experienced graduations after I began to work. I have changed my job a few times. I did it to achieve my goal of living abroad and doing business in English. My business life, in general, was happier and more exciting than my school life. But it was a great pity and unlucky that I had to have a hip replacement in my thirties. It was too early, as I expected a more enjoyable business and personal life abroad. The replacement forced me to change my job. I had to give up being a salesman for the overseas markets.
I have experienced and will continue to have some graduation in my life. But I have something I will never graduate from, no matter what happens to me. I will continue to study all the time, mainly English, until the moment of the end of my life, my last graduation. Studying, mainly English, has kept me motivated.

 卒業の季節です。言い換えると、別れが多い季節です。ボクも、若い頃に、人並みに卒業式などを経験しました。でも、同級生との別れを悲しく思ったことは一度もなかったです。卒業式では、多くの同級生が目に涙を浮かべ、名残惜しそうに言葉を交わしてるのをみました。でも、ボクは、学校を去るのがとても嬉しくて、いつもニコニコしていました。新たな人生の始まりの瞬間であり、新しい始まりにワクワクしていました。学校生活はいつも楽しかったわけではなく、時には辛いこともありました。高校3年生の時は、クラスメートたちから完全に孤立してしまいました。でも、志望大学に合格することに集中して、困難を乗り切りました。一心不乱に勉強しました。その時は、クラスメートが何を考えているのなんで気にもしませんでした。過去を振り返らず、未来だけを見続けていました。  
 仕事を始めてからも卒業を経験しました。何度か転職したのです。海外に住み、英語でビジネスをするという目標を達成するためです。全体として、ボクのビジネスライフは学生生活よりもずっと楽しく、ワクワクでした。でも、30代で人工股関節の置換術を受けなければなくなりました。とても残念で不運でした。海外での仕事もプライベートの生活ももっと楽しいものになると期待していただけに、早すぎました。そのため、海外営業の仕事を諦めざるを得なくなりました。 
 これまで多くの卒業を経験してきましたが、何があっても絶対に卒業できないものがあります。最後の卒業になる人生の終わりの瞬間まで、ずっと英語を中心に勉強し続けます。英語を中心とした勉強のおかげで、ボクのモチベーションは保たれているからです。https://note.com/komaki_kousuke/n/necae6342538b



この記事が参加している募集

英語がすき

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?