August 25, 2021:新しいアクション踏み出すための「問い」づくりゼミ(1) (Workshop to Create My New Action or Business Plan)

 Yesterday, I joined a workshop to create my own action or business plan. The workshop is designed to consider what (value) should be provided to whom (target customer) in what way (method) by my new action or business by using frameworks. After the members made their own respective plan, they exchanged views about their plan.
 I enjoyed the workshop so much that the 2.5 hours went by so fast. I spend most of the workshop asking myself what I really want to do by using the frameworks and could consider it deeply. As I more deeply consider my plan, I realized that my plan is still inadequate. To be continued.

 昨日、表題のワークショップに参加しました。「誰を対象にして、どんな価値を、どのような方法で提供するのか」の3点を考えるワークショップです。講師の方から提供されるフレームワークに沿って、3点それぞれについて検討しました。また、参加者同士で各自のアイデアについて意見交換をしました。
 2.5時間のワークショップでしたが、時間を忘れて楽しむ事ができました。フレームワークに沿って、自問して自答する時間が大半をしめ、自分がやりたことは何かを深く考えることができました。考えれば考えるほど、自分のアイデアがまだ十分に練られていないことがわかります。続く。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?