見出し画像

自動翻訳に音声を掛けた結果…

これ余りやりたくなかったんですが、
いくつか別の方法を試しても上手く行かず、
最終的に*ステレオミキサー機能で取り敢えず最後までやってみました。
*再生音声をマイク・録音系統にそのまま内部入力させる機能

若干のズルなので・・・それとシステムとかセキュリティ上
どうかという気もするので使いたくなかったんですけど、
(ONにしたこと事が無かったので)
逆にマイクよりマシとも言えるし…まあ、
ツールを使う…というのも大事なので、そういうテストも兼ねて。

~~~~~~

何となくそれでも入力(感知)漏れもそこそこあるような気もしますが、
7割程度以上は正確に拾っているんじゃないかと思います。
トランプ大統領、スピーチ速いなぁ…というか
こっちが分からないからか殆ど音声に切れ目が無く、
音声入力は句読点が付かないのでそういう意味で翻訳の精度はさらに低く
5割程度でこっちとしては3~4割理解できるぐらいかもしれませんが、
まあ、流れとしては十分使える機能かな…という気はします。

欠点として、文字数か1回の時間の制限があったようで、
途中で止まるので
リアルタイムではちょっと使い難い機能かも知れません…。


取り敢えずスローの方で拾って、一部重複しています。
参考程度に。
*<スピーチは全文公開されていたようで
  無意味になったので大部分を削除しました。>


------------------------------------------------------------------------

2021/1/12 TEXAS  0.75x

thank you very much thank you everybody great honor to be here we worked long and hard please sit down we work long and hard to get this done and they said it couldn't be done and we got it done what are the largest infrastructure projects in the history of our country I'm honored to be here in the Rio Grande Valley with the courageous men and women of Customs and Border Patrol and these people are incredible they're really incredible I've gotten to know you very well over the last 4 years many of you are friends from all of the work we did in designing the wall we got it exactly as you wanted it everything including your protective plate on top how do you say why did we put that and they said we needed for Extra Protection climb plate and we have everything you want to steal its concrete inside this deal and then it's rebar a lot of heavy rebar inside the concrete man it's as strong as you're going to get and strong as you can have but we gave you 100% of what you wanted so now you have no excuses I didn't want you to have any excuses and you set records and we can't let the next Administration even think about taking it down she can police that I don't think that will happen. I think when you see what it does and how it's so important for a country nobody is going to be touching it and you are very proud of it and you're proud of the work you did cuz we really designed it again weather we're joined together to celebrate a great achievement the extraordinary really successful building of the wall on the southern border before we begin I'd like to say that free speech is under assault like never before the 25th amendment is of zero risk to me but will come back to haunt Joe Biden and dividing Administration as the expression goes be careful what you wish for the impeachment hoax is a continuation of the greatest and most vicious witch-hunt in the history of our country and is causing tremendous anger in division and pain far greater than most people will ever understand which is very dangerous for the USA especially at this very tender time and now I'd like to briefly address the events of last week millions of our Citizens watch on Wednesday as a mob stormed the capital and trashed the halls of government as I have consistently said throughout my Administration we believe in respecting America's history and traditions not tearing them down we believe in the rule of law not in violence or rioting because of the pandemic horrible horrible invisible enemy and despite our tremendous success developing a vaccine years before it was thought evenly remotely possible nobody thought it was going to be possible they said it would take five years sir will take seven years all of our scientists were saying our advisers it will take seven years 5 years 10 years maybe well we did it just like I said we would have we had it out years and years before they thought it was possible and would now delivering it to States including your state where your governor and government are doing a terrific job in getting it administered Texas in Florida is doing great some of my doing great some are doing as well but they have all they can handle and we get it to him as fast as they need it and even faster but they're calling it a medical miracle and this has been a difficult year in a very difficult election

皆さん、本当にありがとうございました。私たちは長く懸命に働きました。座ってください。私たちは長く懸命に働き、これを成し遂げるために努力しました。彼らはそれを成し遂げることができなかったと言い、私たちはそれを成し遂げました。私たちの国の歴史税関国境警備局の勇気ある男性と女性と一緒にリオグランデバレーにいることを光栄に思います。これらの人々は信じられないほど素晴らしいです。私は過去にあなたのことをよく知っています。 4年間、多くの皆さんが壁の設計で行ったすべての作業の友人です。保護プレートを含むすべてのものを希望どおりに入手しました。なぜそれを配置したのか、追加の保護が必要だと言われたのはなぜですか。プレートを登ると、この取引の中でコンクリートを盗むために必要なものがすべてあります。それから、コンクリートの人の中にたくさんの重い鉄筋があります。それはあなたが得ることになるのと同じくらい強く、あなたが持つことができる限り強いですが、私たちはあなたに100%を与えましたあなたが欲しかったものの今あなたはハ言い訳はありません私はあなたに言い訳をしてほしくなかったし、あなたは記録を立てました、そして私たちは次の政権にそれを取り下げることを考えさせることさえできません彼女は私がそれが起こらないと思うことを取り締まることができます。それが何をするのか、そしてそれが国にとってどれほど重要であるかを見ると、誰もそれに触れることはなく、あなたはそれを非常に誇りに思っています、そしてあなたは私たちが本当にそれを再び設計したのであなたがした仕事を誇りに思っています私たちが始める前に、南の国境に壁の驚くべき本当に成功した建設を祝うために一緒に参加しました私は言論の自由がこれまでにないほど攻撃されていると言いたいですジョー・バイデンに出没し、表現が進むにつれて政権を分割することは、弾劾の詐欺にあなたが望むものが私たちの国の歴史の中で最大かつ最も悪質な魔女狩りの継続であり、分割と痛みにはるかに大きな怒りを引き起こしていますほとんどの人は、特にこの非常に優しい時期に、米国にとってどれが非常に危険であるかを理解するでしょう。そして今、私は先週、暴徒が襲撃した水曜日に何百万人もの市民が見ている出来事について簡単に説明したいと思います私が政権全体で一貫して言ってきたように、首都と政府のホールを破壊しました。私たちはアメリカの歴史と伝統を尊重し、それらを破壊しないと信じています。私たちは、パンデミックな恐ろしい恐ろしい目に見えない敵のために、暴力や暴動ではなく、法の規則を信じています。ワクチンを開発するという私たちの大きな成功は、それが均等に遠隔で可能であると考えられる何年も前に、誰もそれが可能になるとは思っていませんでした。彼らは、5年かかると言っていました。おそらく何年もの間、私たちがそれを可能だと考える前に何年も何年も前にそれを持っていて、今ではあなたの知事と政府がそれを管理するのに素晴らしい仕事をしているあなたの州を含む州にそれを届けると言ったのと同じようにそれをしましたフロリダのテキサスは素晴らしいことをしている私のいくつかは素晴らしいことをしている彼らはそれを必要なだけ速くそしてさらに速くしかし彼らはそれを医学的奇跡と呼んでおり、今年は非常に困難な選挙で困難な年でした


====================リトライ冒頭

thank you very much thank you everybody great honor to be here we worked long and hard please sit down we work long and hard to get this done and they said it couldn't be done and do we got it done what are the largest infrastructure projects in the history of our country I'm honored to be here in the Rio Grande Valley with a courageous men and women of Customs and Border Patrol these people are incredible they're really incredible I've gotten to know you very well over the last 4 years many of you are friends from all of the work we did in designing the wall we got it exactly as you wanted it everything including your protective plate on top I say why did we put that and they said we needed for Extra Protection climb play and we have everything you want to steal its concrete inside this deal and then it's rebar a lot of heavy rebar inside the concrete then it's as strong as you're going to get and strong she can have but we give you 100% of what you wanted so now you have no excuses I didn't want you to have any excuses and you set records and there we can't let the next Administration even think about taking it down if she can police that I don't think that will happen I think when you see what it does and how it's so important for a country nobody's going to be touching you are very proud of it and you're proud of the work you did cuz we really designed it together would you join together to celebrate a great achievement the extraordinary really successful building of the wall on the southern border before we begin I'd like to say that free speech is under assault like never before the 25th amendment is of zero risk to me but it will come back to haunt Joe Biden and the Biden Administration as expression goes be careful what you wish for the impeachment hoax is a continuation of the greatest and most vicious witch-hunt in the history of our country and is causing tremendous anger and Division in pain far greater than most people will ever understand which is very dangerous for the USA especially at this very tender time and now I'd like to briefly address the events of last week millions of our citizens watched on Wednesday as a mob stormed the capital and trashed the halls of government as I have consistently said throughout my Administration we believe in respecting America's history and traditions not tearing them down we believe in the rule of law not in violence or rioting because of the pandemic horrible horrible invisible enemy and despite our tremendous success developing a vaccine years before it was thought evenly remotely possible nobody thought it was going to be possible they said it would take five years sir it will take seven years all of our scientists were saying our advisers it will take seven years 5 years 10 years baby while we did it just like I said we would if we had it out years and years before they thought it was possible and would not delivering it to States including your state where your governor and government are doing a terrific job and getting it administered Texas and Florida is doing great some of my doing great some are doing as well but they have all they can handle and we get it to him as fast as they need it and even faster but they're calling it a medical miracle in this has been a difficult year in a very difficult election the pandemic has made it a very very difficult year for our country in virtually every country all over the world now is the time for a nation to heal and it's time for peace in for calm respect for law enforcement and the great people with in law enforcement so many are here is the foundation of the Maga agenda and we are a nation of Law and We're a nation of order that is why we're here today to talk about what we must do to a pole the rule of law in America and how we must continue to support our law enforcement Heroes which is exactly what you are you feel like a hero yeah I think you do right you do and you are

皆さん、本当にありがとうございました。私たちは長く懸命に働きました。座ってください。私たちは長く懸命に働き、これを成し遂げるために努力しました。彼らはそれができなかったと言いました。最大のインフラプロジェクトは何ですか。私たちの国の歴史の中で、税関国境警備局の勇気ある男性と女性と一緒にリオグランデバレーにいることを光栄に思います。これらの人々は信じられないほどです。本当に信じられないほどです。 4年間、多くの皆さんが壁の設計で行ったすべての作業の友人です。保護プレートを上に含めて、必要なものをすべて正確に入手しました。なぜそれを配置したのか、追加の保護クライムプレイが必要だと言われました。そして、私たちはあなたがこの取引の中でそのコンクリートを盗みたいと思うすべてを持っていますそしてそれはコンクリートの中にたくさんの重い鉄筋を鉄筋しますそしてそれはあなたが得るつもりであるのと同じくらい強くそして彼女が持つことができる強さですが私たちはあなたにあなたのものの100%を与えます欲しかったので今あなたには言い訳がありません言い訳をしたくなかったし、記録を立てたので、次の政権がそれを取り下げることを考えさせることさえできません。彼女が警察にできるなら、それは起こらないと思います。そして、誰も触れない国にとってそれがどれほど重要であるかは、あなたがそれを非常に誇りに思っており、あなたが行った仕事を誇りに思っています。私たちが始める前の南の国境の壁私は、言論の自由がこれまでにないほど攻撃されていると言いたいのですが、25回目の修正は私にとってリスクがゼロですが、表現が進むにつれてジョー・バイデンとバイデン政権に出没するでしょう弾劾詐欺にあなたが望むことは、私たちの国の歴史の中で最大かつ最も悪質な魔女狩りの継続であり、ほとんどの人が理解するよりもはるかに大きな怒りと分裂を引き起こしています。特にこの非常に優しい時期に米国にとって危険であり、今、私が一貫して言っているように、暴徒が首都を襲撃し、政府のホールを破壊したときに水曜日に見た何百万もの市民の出来事に簡単に対処したいと思います私たちは、アメリカの歴史と伝統を尊重し、それらを破壊しないことを信じています。私たちは、パンデミックで恐ろしい恐ろしい目に見えない敵のために、暴力や暴動ではなく、法の支配を信じています。可能になるだろうと彼らは言った5年かかると言った7年かかるだろう私たちのすべての科学者は私たちが私たちが言ったように私たちがそれをした間私たちの顧問に7年5年10年赤ちゃんがかかると言っていました彼らがそれが可能であると考える何年も前にそれを持っていて、あなたの知事と政府がいるあなたの州を含む州にそれを届けなかったでしょう素晴らしい仕事をして、それを管理するテキサスとフロリダは素晴らしいことをしています私のいくつかは素晴らしいことをしていますが、彼らは彼らが扱うことができるすべてを持っています、そして私たちは彼らがそれを必要とするのと同じくらい速くそしてさらに速くそれを彼に届けますこれを医療の奇跡と呼ぶのは非常に困難な選挙で困難な年でしたパンデミックは私たちの国にとって非常に困難な年になりました世界中の事実上すべての国で今は国が癒される時であり、今がその時です平和のために法執行機関を穏やかに尊重し、法執行機関に多くの人々がここにいるのはマガの議題の基礎であり、私たちは法の国家であり、秩序の国家であるため、私たちはここにいます今日は、アメリカの法のルールを極めるために私たちがしなければならないことと、法執行機関のヒーローをサポートし続ける方法について話します。これはまさにあなたがヒーローのように感じていることです。あなたは正しいことをしていると思います。



もし何かあれば報奨金として頂戴します。