見出し画像

Pillow #18 Oct 22,2022

     Pillows are necessary for sleeping.  Which do you prefer, a hard one or a soft one?  I think I prefer a hard one.  I don't think it's comfortable when I use a soft one.  It gives me a headache.
     When I was a kid, I used to watch comedy shows on TV.  A comedian put a photo of his crush under his pillow before sleeping, and he saw a sweet dream; dating with the girl!  I thought this would happen to me too, because I was child enough to believe the comedy show.  On that night, I slipped a Pokémon card under my pillow to see a fun dream.  But I didn't see any exciting dream related to Pokémon.  I hope a special pillow which can control my dream will be invented in the near future.
(この英文はネイティブスピーカーによるチェックを受けています。)

日本語訳
は睡眠には欠かせない。固い枕か柔らかい枕、あなたはどちらが好きだろうか。私は固い方が好きだと思う。柔らかい枕を使っていると心地よいと感じない。
 子どもの頃、私はよくテレビでお笑い番組を観ていた。あるお笑い芸人が就寝前、片思いの女性の写真を枕の下に入れた。そして良い夢を見た。その女の子とデートする夢だ!そのお笑い番組を信じるほど私は子どもだったので、同じことが自分にもできるだろうと思った。その夜、私は楽しい夢をみるためにポケモンカードを枕の下に忍ばせた。しかしポケモンに関係するようなエキサイティングな夢は何も見なかった。自分の夢をコントロールすることができる枕が近い将来に発明されることを願っている。

重要語句
pillow「枕」  prefer「〜をより好む」
comfortable「快適な、心地よい」  crush「好きな人、片思いの人」
child enough to ~「〜するほど子ども」  related to ~「〜に関係した」
invent「〜を発明する」