見出し画像

〈和訳〉Some Kind of Disaster

I'm a liar, I'm a cynic
僕は嘘つきで、皮肉屋で、
I'm a sinner, I'm a saint
罪人で、聖人でもあるけど、
I'm a loser, I'm a critic
負け犬で、批評家気取りで、
I'm the ghost of my mistakes
過去の失敗にいつまでも取り憑かれているようなやつで、
And it's all my fault that I'm still the one you want
それなのにまだ諦めがついていないだなんて、本当にどうしようもないよな
What are you after?
僕に何が期待できるっていうんだ?
Some kind of disaster, yeah
こんなの一種の災難だ

I woke up from a never-ending dream
醒めないはずの夢から醒めたんだ
I shut my eyes at 17
17歳の時に僕は目を閉じて
I lost every moment in between
それからずっと惰眠を貪っていたのに
I felt the sun rise up and swallow me, yeah
昇ってきた太陽に一気飲み込まれた気分だ

And it's all my fault that I'm still the one you want
まだ諦めがついていないだなんて、本当にどうしようもない奴だ

I'm a liar, I'm a cynic
僕は嘘つきで、皮肉屋で、
I'm a sinner, I'm a saint
罪人で、聖人でもあるけど、
I'm a loser, I'm a critic
負け犬で、批評家気取りで、
I'm the ghost of my mistakes
過去の失敗にいつまでも取り憑かれているようなやつで、
And it's all my fault that I'm still the one you want
それなのにまだ諦めがついていないだなんて、本当にどうしようもないよな
What are you after?
僕に何が期待できるっていうんだ?
Some kind of disaster, yeah
こんなの一種の災難だ

I crashed down from a high that felt so real
リアルに墜落していく気分だ
I never knew how much it would hurt to feel
こんなに痛みを伴うなんて知らなかったよ
You gotta hurt sometimes to learn to heal
でも時には傷ついて、治し方を学んでいく必要があるのかも
You gotta get back up and learn to deal, yeah
立ち直ったらどうすればいいのか考えればいいんだ

And it's all my fault that I'm still the one you want
まだ諦めがついていないだなんて、本当にどうしようもない奴だ

I'm a liar, I'm a cynic
僕は嘘つきで、皮肉屋で、
I'm a sinner, I'm a saint
罪人で、聖人でもあるけど、
I'm a loser, I'm a critic
負け犬で、批評家気取りで、
I'm the ghost of my mistakes
過去の失敗にいつまでも取り憑かれているようなやつで、
And it's all my fault that I'm still the one you want
それなのにまだ諦めがついていないだなんて、本当にどうしようもないよな
What are you after?
僕に何が期待できるっていうんだ?
Some kind of disaster, yeah
こんなの一種の災難だ

Well I've sung this song a thousand times
でも、こんな歌は何千回と歌ってきたんだ
I wore the crown, I sold the lie
王様気分になった時だってあったし、自分に嘘をついてた時もある
I lived the life and paid for every crime, yeah
生きてきた中で色々まずいこともしちゃったけど、その代償は全部払ってきたつもりだよ
It's all downhill 'till it's a climb
登り坂になるまではどう頑張ったって下り坂なんだから
Through blood and tears, but I don't mind
いくら血や涙が流れたって気にしないんだ
I'll just keep singing on and on and on
ただ、これからも歌い続けていくしかないんだから

And it's all my fault that I'm still the one you want
こんな僕だから、まだ諦めることが出来ないんだよな

‘Cause I'm a liar, I'm a cynic
なぜなら、僕は嘘つきで、皮肉屋で、
I'm a sinner, I'm a saint
罪人で、聖人でもあるけど、
I'm a loser, I'm a critic
負け犬で、批評家気取りで、
I'm the ghost of my mistakes
過去の失敗にいつまでも取り憑かれているようなやつで、
And it's all my fault that I'm still the one you want
それなのにまだ諦めがついていないだなんて、本当にどうしようもない奴なんだ
Yeah, it's all my fault that I'm still the one you want
あぁ、でもこんな僕だからまだ諦めることが出来ないんだよ
So What are you after?
さぁ、これから僕はどうしようかな?
Some kind of disaster, yeah
もう一種の災難だね


MVのコンセプトを参考にかなり意訳しました。
ダメな奴だと分かってるけど自分を諦めきれない。向き合うのは苦しいけれど、そんな自分自身を受け入れながら前進していく曲だと解釈しています。☺︎

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?