見出し画像

〈和訳〉Tell Me I’m Alive

Just got jumped in an alley
路地裏で跳ねられた
Life's too short, picked a fight with a bouncer at a bar in the valley
人生は短いもんだな
バーでは用心棒に喧嘩を売ったこともあるし
Got a couple bruises and a bite mark on my lip from kissing vampires
吸血鬼とキスした時の噛み傷だって今も唇に残ってる

Let's find a park, let's kill a bottle, 
公園を見つけたらとりあえず一本空けよう 
it's a start if there's a spark
火花が散ったら開始の合図だ
Light up this icy heart 
冷め切った心に火を付けるんだ
but baby don't you cry for me 
でも俺のために泣いたりするんじゃないよ

I'm messy, I'm reckless 
俺は乱雑で、無謀で、
I fuck shit up for breakfast
毎日最低なことしかしてなくて
My life is a trainwreck, 
俺の人生は大失敗なんだ
I'm burning through my paychecks on the weekends
給料だって週末に全部使っちゃうし
These cheap friends pull me into the deep end 
悪友達が底辺に引きずりこんでくるもんだから
Now I'm drowning, I'm sinking, 
今だって溺れながら沈んでるけど
it's good to feel something
でも何かを感じるっていいもんだな

And I- I wanna fly, wanna burn,
俺は飛び立ちたいんだ、燃え尽きたいんだ
I wanna die for cheap thrills again 
また安っぽいスリルのために命を投げ出したいんだ
and tell me I'm alive 
そして生きてるんだって実感したいんだ

Sold my soul to the devil for a pack of lights and a night spent in jail
悪魔に魂を売って、タバコ一箱と牢屋で過ごす夜を手に入れたんだ
I can keep as a memento, x's on my hands and a hospital bracelet
両手の十字傷と病院のリストバンドも記念として持っておこうかな
No one gets to say I never went for it
「お前が頑張ってこなかったからだ」なんて誰も言えなくなるだろ?

Let's find a park, let's kill a bottle, 
公園を見つけたらとりあえず一本空けよう 
it's a start if there's a spark
火花が散ったら開始の合図だ
Light up this icy heart 
冷め切った心に火を付けるんだ
but baby don't you cry for me 
でも俺のために泣いたりするんじゃないよ

I'm messy, I'm reckless 
俺は乱雑で、無謀で、
I fuck shit up for breakfast
毎日最低なことしかしてなくて
My life is a trainwreck, 
俺の人生は大失敗なんだ
I'm burning through my paychecks on the weekends
給料だって週末に全部使っちゃうし
These cheap friends pull me into the deep end 
悪友達が底辺に引きずりこんでくるもんだから
Now I'm drowning, I'm sinking, 
今だって溺れながら沈んでるけど
it's good to feel something
でも何かを感じるっていいもんだな

And I- I wanna fly, wanna burn,
俺は飛び立ちたいんだ、燃え尽きたいんだ、
I wanna die for cheap thrills again and tell me -
また安っぽいスリルのために命を投げ出したいんだ
I-I wanna fly, wanna burn, 
俺は飛び立ちたいんだ、燃え尽きたいんだ、
I wanna die for cheap thrills again 
また安っぽいスリルのために命を投げ出したいんだ
and tell me I'm alive
そして生きてるんだって実感したいんだ

So pour me another 
さぁ 俺にもう一杯注いでくれ 
and kiss me like there's no tomorrow
そしてもう明日なんかないかのようにキスをしようぜ
I wanna have your baby, let's move to Toronto
君との子供が欲しいな トロントに引っ越すのもいいな
Let's fall off the face of the earth 
いっそ地球の表面から落っこちてみるかい?
'cause we're all bound to die
だってみんなどうせ死ぬんだから
but hey babe we tried
でもさ、俺たちはやれるだけやったんだよ

So tell me I'm alive 
だから生きてるって言ってくれよ
tell me that it's all alright
全部大丈夫だって言ってくれよ
Tell me I'm alive and bring me back to life 
生きてるって言ってくれよ
そして俺を生き返らせてくれよ


一見ネガティブなフレーズが並んでいますが、曲が進むにつれて、エネルギッシュに生きたいという主人公のパワーがガンガン伝わってきてすごく盛り上がる曲ですよね!
MVについては、救急車での一瞬の幻想(?)シーンがとても好きです😂(こういうの→🌈🧘‍♂️🌈)

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?